חפש ב:

לוד, דרכינו לאן?

ראש העיר של לוד מתכנן מהפך. מטרותיו נכון להיום הם להחזיר לבעלות לוד את הארנונה של נתב"ג, לקבל ממשרד האוצר היטלי השבחה מוזלים על יוזמות בנייה והשתלטות על אדמות המושבים שמסביבו.

צוות בנק נדל"ן|14.3.2016|11:37|1770 צפיות

המאבק הגדול הבא של אנשי העירייה בלוד להחזיר את שדה התעופה בן גוריון לאחיזתה של לוד. עד שנות ה-80 נתב"ג היה שייך מוניציפלית ללוד, על כל המשתמע מכך. בעבר ההכנסות ממנו היו זניחות אך כיום, עם התפתחותו של שדה התעופה ההכנסות גדלו, ונתב"ג הפך לשטח גלילי אשר לא שייך לאף רשות מוניציפלית ולכן לא משלם ארנונה. כדי להבין את הסכומים העצומים שבלוד דורשים לקבל, צריך לדעת שהיום רשות שדות התעופה מגלגלת 3 מיליארד ש"ח לשנה מנתב"ג, פי 10 מתקציב עיריית לוד שעומד על 390 מיליון ש"ח.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



שילוב בין כל השכבות האוכלוסייה השונות
כיום מתגוררים בלוד כ-75 אלף תושבים, כשמתוכם 25 אלף תושבים ערבים, ו-25 אלף חרדים. כלומר, שמתוך 75 אלף התושבים, ישנם כ-50 אלף הנמצאים במעמד סוציו-אקונומי נמוך וראש העיר דורש מהמדינה לחתום על הסכם גג שיבטיח את אישורי הבנייה שישדרגו את העיר, יחזקו אותה וכך היא תוכל להכניס אליה תושבים נוספים אשר יגדילו את תקציבה. ראש העיר מתכנן לשלב את השכבות השונות יחדיו ובתקופה האחרונה יוצאים בתוכנית ללימוד ערבית בבתי הספר היהודים ולימוד עברית בבתי הספר הערבים. בנוסף אנשי העירייה מנסים לשווק את לוד כעיר עדיפה לסטודנטים והדמות המובילה בתוכנית הזו הוא איציק שמולי מטעם המחנה הציוני שכיו"ר אגודת הסטודנטים פעל להקים כפר סטודנטים (שמאכלס היום כ-400 סטודנטים) בעיר ועדיין מתגורר בעיר כיום.

לפרויקטים בעיר לוד באתר BanklNadlan לחצו כאן

פרויקטים עתידיים
אנשי העירייה עתרו לאחרונה לבג"צ על מנת להכריח את משרד הפנים להפחית בעלויות האגרות וההיטלים בפרויקטים לבנייה, כדי להפוך אותם לכלכליים.  כיום הפרויקט הכי מתקדם הוא של חברת עמידר המעוניינת לבנות אלף דירות, אך בינתיים הנושא נעצר בגלל מחלוקת בין עמידר לבין משרד השיכון. היתרון של הפרויקט הנ"ל (והפרויקטים הנוספים שמבקשים בעירייה להוציא לפועל), הוא שלא מדובר בשכונות חדשות על קרקע בתולית, אלא על פינוי-בינוי שבהם כבר יש שירותים כמו בתי ספר, וכך פשוט יוכלו לשדרג את התשתיות במקום בנייה של שגונה חדשה ואיכותית ולידה שכונה חלשה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

דרישות הסכם הגג
החדשות הטריות הן שמשרד האוצר הכריע שהחלטת שר הביטחון להעתיק את תחנת גלי צה"ל מיפו ללוד תתוקצב ב-60 מיליון שקל ויהיו בה מגורי חיילים לצד האולפנים ובעירייה ממשיכים את המו"מ עם אנשי האוצר להוספה של 15 אלף יחידות דיור חדשות בעיר שמחציתן יבנו על אדמות המושב ניר צבי ומחציתן מאדמות המושב בן שמן, ולמעשה יספחו את השטחים החקלאיים הללו לטובת לוד. הסכם הגג דורש תיקון של עוולות העבר בהיקף של 5 מיליארד שקל, והכסף שיושקע בהקמת השכונות החדשות יוקצה גם לשכונות הערביות, לעיר העתיקה ולתשתיות תחבורה. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות