חפש ב:

מה לבדוק לפני שחותמים על חוזה לרכישת דירה?

בהליך רכישת דירה, התהליך עצמו כרוך בבדיקות מהותיות רבות שמטרותיהן העיקריות היא לבחון את זכויות המוכר בנכס הנמכר, תקינותו של הנכס ומידת התאמתו לכם- הקונים הפוטנציאלים. אותן חשוב מאוד לבצע על ידי שימוש בשירותיו של עורך דין מומחה המתמחה בתחום הנדל"ן.

צוות בנק נדל"ן|10.3.2016|17:7|2397 צפיות

במזל טוב הגיע הרגע ובכוונתכם להתחיל בהליך רכישת דירה, התהליך עצמו כרוך בבדיקות מהותיות רבות שמטרותיהן העיקריות היא לבחון את זכויות המוכר בנכס הנמכר, תקינותו של הנכס ומידת התאמתו לכם- הקונים הפוטנציאלים. חלקן הגדול של בדיקות מסוג זה יכול רוכש פרטי לבצע לבד, אך ישנן בדיקות המשתייכות לתחום המשפטי, המתבצעות לרוב מול גורמים ציבוריים אליהם הגישה היא מורכבת ומסובכת, אותן חשוב מאוד לבצע על ידי שימוש בשירותיו של עורך דין מומחה המתמחה בתחום הנדל"ן. רכישת דירה ללא קיום הבדיקות הנדרשות הינה מסוכנת ועלולה להביא את הרוכש לכדי ביצוע עסקה לא כדאית שעלולה לטמון בחובה נזקים כלכלים לא מבוטלים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הבדיקות הנדרשות טרם רכישת דירה המתבצעות על יד הרוכשים עצמם
כאמור, ישנן מספר סוגים של בדיקות אשר ראוי שיתבצעו על ידי הרוכשים עצמם, בדיקות אלה נסובות סביב שאלת מיקום הנכס- קרבתו למוסדות ציבור- סופרים, בתי ספר, גנים ועוד, כמו כן יש לבדוק את מבנה הנכס- גודלו ועיצובו תוך מתן דגש על מספר חדרים, גודלם של החדרים, קיומה של מרפסת ו/או חצר עוד פרמטרים רבים ושונים המשתנים בין רוכש לרוכש. לא פחות חשוב לבחון גם את שאלת מחירו של נכס- בהתאם לשווייו הראלי וכן בהתאם להתאמתו לתקציבם של הרוכשים הפוטנציאלים. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן במבצע באתר BankNadlan לחצו כאן

הבדיקות הנדרשות טרם רכישת דירה על ידי גורמים מקצועיים
הבדיקות המהותיות אשר ביצוען טרם רכישת נכס תבטיח רכישה נכונה ועסקה משתלמת מכוונות כאמור לעורך דין המתמחה בתחום המקרקעין, עורך דין מקצועי יידע לבדוק את זכויות המוכר בנכס הנדון, לרבות קיומן של הערות אזהרה, עיקולים ושעבודים הרשומים במרשמי המקרקעין השונים והרשויות המדיניות הרישמיות. בנוסף ייבחן עורך הדין לעומקם של את הסכם המכר המוצע, על כל סעיפיו ותנאיו כך שלא יקופחו זכויותיו של מי מהצדדים. ישנן בדיקות נוספות אשר יש שהתבצעו על ידי אנשי מקצוע שונים כגון בדיקת מהנדס, שמטרתן לאשר כי מבנה הנכס נכון ובטיחותי בהתאם לתקנים השונים, בדיקות של אינסטלטור לשם הבטחת תקינות הצנרת, בדיקה מול  קבלן באשר לתקינותן של תשתיות הבניה ועוד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

התאמת הבדיקות לאופי הנכס
כלל הבדיקות כאמור ועוד, הינן בדיקות מהותיות אשר יש לשים דגש על כל אחת מבינהן בהתאם לאופי עסקת הנדלן המתבצעת. כך שונות הבדיקות שעלינו לבצע בבואנו לרכוש נכס חדש מקבלן מאשר הבדיקות אשר עלינו לבצע בבואנו לרכוש דירה ישרות ממוכר פרטי.  

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות