חפש ב:

כיצד ניתן לזרז פרויקטים של תמ"א 38

מדוע פרויקטים רבים לוקחים זמן עד לסיום הביצוע? והאם ניתן לזרז במידה את התהליך? על כך בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|10.3.2016|10:12|1741 צפיות

ישראלים רבים מכירים את תמ"א 38, התוכנית לחיזוק בניינים לקראת רעידת אדמה אפשרית כשבמסגרתה מציע היזם לדיירי הבניין, שהוא יחזק את הבניין על פי התקנים המחמירים ביותר, ובנוסף גם יוסיף לבניין מעלית וחניה, או במקרים מסוימים גם תוספות לדירות עצמן כגון מרפסות שמש, חדרים נוספים, ממ"ד וכו'. כל זאת מתבצע ללא כל עלות מצד הדיירים ואילו היזם מצידו מקבל אחוזי בנייה בבניין ומרוויח גם רווח קבלני בחלק מהפרויקטים. השאלה היא מדוע הפרויקטים הללו מתקדמים לאט?

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



היתרונות הבולטים
לפרויקט תמ"א 38 יש יתרונות רבים מאוד עבור הדיירים, אך גם עבור היזמים והרשות המקומית. למעשה זוהי תכנית בה כולם מרוויחים, בתנאי שהיא מבוצעת בצורה נכונה. הדיירים זוכים לשדרג את הדירה שלהם ומעלים את ערכה ללא כל השקעה, היזמים מצדם, אשר לוקחים את רוב הסיכונים מרוויחים לא מעט, ואילו הרשות המקומית מקבלת בניינים מחוזקים, יותר מקומות חנייה ותושבים מרוצים. תחילה זה נראה כי אמורות לצאת לפועל בכל יום תכניות מסוג זה בשל היתרונות הרבים, אך לצערינו זהו לא המצב. 

לעמוד הפרויקט השקמה 11 ברמת גן באתר BankNadlan לחצו כאן

חסרונות ועיכובים
מספר התכניות שיוצאות אל הפועל הוא נמוך מהמצופה בשל מספר חסמים מרכזיים. החסם הראשון הוא ההליך הבירוקרטי הארוך ושרשויות מקומיות רבות אינן מעודדות תכניות מסוג זה ומקשות מאוד על ההליך הבירוקרטי. ישנן גם רשויות המעודדות תכניות מסוג זה וברשויות הללו אכן יש יותר תכניות שיוצאות לפועל. אך החסם המרכזי נמצא במחלוקות בין הדיירים וברוב המקרים התכניות בסופו של דבר נופלות, מתרחשות בשל חוסר הסכמה בין דיירי הבניין בנוגע לפרטי התכנית, כאשר לכל דייר יש דרישות משלו ובמידה והדיירים לא מצליחים להגיע להסכמה בינם לבין עצמם, סופה של התכנית ליפול.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מה אפשר לעשות על מנת לקצר תהליכים?
הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא כמובן להגיע להסכמה בין דיירי הבניין באמצעות פשרה ושיחה גלויה. רק הסכמה בין דיירי הבניין באשר לפרטי הפרוייקט יהווה את רוב הדרוש לצאת לדרך ולגרום לפרוייקט לקרות. מעבר לכך, חשוב להבין שהחברה המנהלת את הפרוייקט תהיה עם ניסיון רב ומוניטין בתחום על מנת שאלה יוכלו להתמודד עם עיכובי הרשות המקומית. הדבר השלישי הוא העסקת עורך דין איכותי המבין בתחום שילווה את הדיירים ויחפש עבור טובתם האישית בלבד אל מול היזם. עורך דין מנוסה יוכל לגם לגשר בין הדיירים ויוכל להיות פףה משותף של כולם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות