חפש ב:

מפרט הדירה

איך מחשבים את גודל הדירה? ומהן השורות הקטנות והלא מובנות? שמסתירות הפתעות לא נעימות כשנכנסים לראשונה לדירה.

אורון איצקוביץ'|19.8.2015|12:53|2604 צפיות
בשנת 2008 בוצעו התיקונים האחרונים לטופס מפרט הדירה שהצרכן מקבל עד היום. תיקונים שאמורים לעזור ולפרט לכל אדם איך מחשבים את שטח הדירה, כיצד יראה המטבח, איך מסדרים נקודות חשמל וכו'. הבנה אמיתית של מפרט הדירה יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים במקרים מסוימים. לכן, כשאתם מקבלים מהקבלן שבחרתם את מפרט הדירה. ישנה שפה מסוימת שעליכם להכיר, כי אחרת, הדירה שתיכנסו אליה הולכת להפתיע אתכם עם כמה דברים לא צפויים.

שטח הדירה
חישוב שטח הדירה הוא הדבר הראשון שצרכנים מעוניינים לדעת. אך זהו נושא רגיש שעלול להטעות לקוחות רבים אשר לא בטוחים כמה בדיוק שווה מטר מרובע ולכן, כשקונים דירה, עלולים לקבל 3 מספרים שונים בשל שיטות חישוב שונות של שטח הנכס. הגישה שמשרד השיכון מחייב את הקבלנים לחשב לפיה את שטח הדירה היא חישוב השטח התחום בין הקירות החיצוניים של הדירה. נשמע ברור מצד אחד, אבל צריך לדעת שבחישוב הזה, שטח הדירה מתחיל מהחלק החיצוני של הקירות. כלומר, גם עובי הקירות עצמם מקבלים חלק מנתך הדירה. החלקים שלא שייכים לשטח הדירה הם- המרפסת, מחסן, חנייה וחלקים משותפים של דיירי בניין וקבלני הדירות מחויבים לציין זאת.


חשוב לעבור על כל פרטי המפרט 

רמת הגימור
אחד החלקים המשמעותיים בבית הוא המטבח. ברוב המקרים תקבלו גם פרוספקט שתקבלו בו דימויים ויזואליים או הדגמות לאיך יראה המטבח מכיוון, שכאן לכל חלק, מהארונות, הכיור והמקרר, יש חשיבות בעיצובו ולאלה, יצטרפו כמה שורות שיתארו את אורכו והחומר ממנו יעוצב המטבח. אך כאן תמונה גם ה"הפתעה" שכן ברוב המקרים יהיה רשום שתקבלו מטבח "ייחודי" שבסופו של דבר רמת הגימור שלו תהיה פחותה מזה שבפרוספקט. 
המטבח הוא בעצם דוגמא למקרים רבים נוספים כגון הריצוף זול ומכוער, מחיצות שלא במקום, נקודות חשמל מעטות מדי ותאורה חלשה ולכן, חשוב שתבררו בדיוק איך אמור להיות מתוכנן המטבח כדי שתוכלו לדעת אם תאלצו לשדרג אותו וכך תוכלו לחסוך אלפי שקלים. שדרוג לאחר שהבית נבנה, הרבה יותר יקר מבנייה מתוכננת.

לעמוד פרויקטים באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום, המפרט הוא כלי מאוד חשוב הנותן מידע רב לרוכשים הפוטנציאלים על תכנון הדירה, כיצד יראה הבניין והסביבה שלו ולמה יש לצפות מהדירה החדשה. רק זכרו, תיאור הבית שתראו לראשונה הוא כללי ולכן אתם יכולים לפנות גם לאנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם לתכנן את הדירה בצורה טובה יותר ולברר עם הקבלן בדיוק על מה מדובר, בכל חדר מחלקי הבית.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות