חפש ב:

כל האמת בפרצוף - דיור ציבורי

הדיור הציבורי הוא פיתרון מגורים, שיוזמת המדינה למעוטי יכולת הסובלים מנכות פיזית או נפשית ושאר סיבות הגורמות להם לאבד את האפשרות לכלכל עצמם לבד. אך האם פיתרון זה בכלל קיים בפועל?

צוות בנק נדל"ן|9.3.2016|16:58|1120 צפיות

דיור ציבורי הינו מונח מקובל בעולם, ובשנותיה הראשונות של ישראל, היה נפוץ גם אצלנו. למעשה, לא פחות ממחצית מהבנייה בשנות החמישים של המאה העשרים, הופנתה לדיור ציבורי, וכרבע מהדירות בשוק היו בבעלות של המדינה. המטרה של הדיור הציבורי הייתה פשוטה ותכליתית - פיתרון מגורים שסיפקה המדינה למעוטי יכולת שאינם מסוגלים לרכוש או לשכור דירה. 

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



המצב בפועל
למרות שבפועל המדינה לא מצליחה להתמודד עם כמות מבקשי הזכאות, הממשלות עדיין לא וויתרו על הדיור הציבורי ולפני מספר שנים, תוקן חוק "הדיור הציבורי" שהציג חידוש מכירת הדירות לזכאים המתגוררים בהן בהנחות גדולות ושיאפשר את הפניית הכספים ממכירת הדירות לסיוע בשכר דירה. אך למרות זאת, הדברים לא השתנו בפועל. במרץ 2015, פורסם בבנק ישראל, הדו"ח השנתי שהוגש לממשלה בנושא משבר הדיור הציבורי בישראל, הדו"ח קורא להרחיב את היקף הסיוע לזכאים, לבנות עוד דירות ציבוריות, להרחיב את פריסתן מעבר לאזורי המצוקה ולהשתתף בסבסוד שכר דירה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

מי זכאי למגורים בדיור ציבורי?
לפי תקנות משרד הבינוי והשיכון, הזכאים לדיור ציבורי הם משפחות, כולל חד-הוריות ומחוסרות דירה, שבהן שלושה ילדים קטינים ומעלה וזכאים להבטחת הכנסה במשך שנתיים או שמקבלות השלמת הכנסה במשך שנה. אליהם מצטרפים קשישים המתקיימים מקצבאות קיום של המוסד לביטוח לאומי, משפחה שבה אחד מבני המשפחה נכה ומרותק לכסא גלגלים, זוג נשוי שאחד מבני המשפחה נכה בשיעור של 75% ואין לו כושר השתכרות יציב, זוג נשוי עם ילד אחד לפחות כשאחד מבני המשפחה מקבל גמלת נכות של 100% מהביטוח הלאומי, זוג נשוי מעל חמש שנים ללא ילדים, וזוג נשוי מעל חמש שנים עם ילד אחד לפחות, כשכל אחד מבני הזוג נכה בשיעור של 75% לפי הביטוח הלאומי, ולאיש מבני הזוג אין כושר השתכרות יציב. לצורך קבלת הדירה בדיור הציבורי המועמדים צריכים לגשת למשרד הבינוי והשיכון, ולהוציא תעודת זכאות ובה אישור הזכויות, רמת הסיוע והתנאים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחסור בשוק הדיור הציבורי
משנות השבעים החלו להיבנות פחות ופחות דירות במסגרת הדיור הציבורי, עד שכיום ישנן כ-65 אלף דירות ציבוריות. למרבה הצער, מספר המועמדים הממתינים לדיור ציבורי רק עולה, והדבר מחייב אזרחים רבים בהמתנה ארוכה ללא קורת גג הולמת, מגורים ברחוב, או בשדרות אוהלים בגנים ציבוריים. הסיפור המרגיז עוד יותר הוא אי-היכולת של הממשלה להתמודד עם דירות ציבוריות שנמצאות באזורים ללא מקומות עבודה. במקרים רבים השכונות הציבוריות אינם נמצאות באזורים חזקים ולכן נאלצים המשפחות לעמוד מול החלטה של מעבר לדירה הרחק ממקום העבודה שלהם ובפעמים רבים אותן משפחות מוותרות על הדירה שכן אלו לא ימצאו עבודה בעיר החדשה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות