חפש ב:

קריסת מחירי הדירות

כשבישראל ממשיכים לבכות על מחירי הדירות העולים, בהונג קונג כבר ראו כיצד במשך שנים עלו מחירי הדירות על לפיצוץ בועת הנדל"ן שהביאה לירידת מחירים קיצונית. האם זה יכול לקרות גם פה?

צוות בנק נדל"ן|9.3.2016|16:30|3394 צפיות

לאחר עלייה של כמעט 100 אחוזים במחירי הדיור בישראל מאז שנת 2009, הרבה ישראלים התייאשו מלחכות לירידת מחירים אפשרית בישראל ורוב הציבור אינו מסוגל להאמין לפוליטיקאים, או לסמוך על ההצהרות של קובעי המדיניות. אבל, ההיסטוריה מראה לנו שגם בתקופה כמו אצלינו עלולים להתרחש שינויים קיצוניים במחירי הנדל"ן. בשביל לדעת כיצד זה יכול לקרות עלינו להביט מזרחה, אל העיר הונג קונג.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הונג קונג
"עיר המדינה" הונג קונג, השייכת לסין כבר ראתה עליות מחירים של 340 אחוזים(!) מתחילת 2003, כשבשנת 2009 הם אף הוכפלו, מכל הסיבות הידועות כמו היצע נמוך, משכנתאות זולות, וקונים שרק מחפשים נכסים העומדים למכירה. כך, באותה הצורה ניתן היה להניח שהונג קונג רק תמשיך לספק עליות מחירים אינסופיות ולא יהיה ניתן להשתלט על מגיפת עליות המחירים.

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כאן

ירידות מחירים חדות
אך למרבה ההפתעה, מאז חודש ספטמבר האחרון בחודש מחירי הדיורת בעיר האסייתית הגיעו לפסגה שממנה נרשמו עד היום ירידות מחירים של 10 אחזים וזאת בטווח קצר של ארבעה חודשים בלבד וכשמנסים להעריך את צפי ירידות המחירים, מגיעים להוזלת מחירים של 30 אחוזים. הסיבות לכך מתחלקות בין משבר כלכלי שעדיין לא הסתיים לצד ההחלטה של הממשל לפתור את משבר הדיור ולהפוך את הגדלת ההיצע לפרויקט לאומי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

1,800 לעומת 6,000
מספר הדירות שנמכרו בחודש פברואר צנח בכ-70 אחוזים בהשוואה לאותה תקופה בשנת 2015, כשהמספרים שנאמדו הם כ-1,800 דירות שנמכרו בפברואר 2016 לעומת כ-6,000 דירות שנמכרו בתקופה הקודמת. הנתון הנמוך ביותר מזה 25 שנה. כדור השלג ממשיך בכך שקוני הדירות מבינים שהמחירים עוד יירדו ואינם מעוניינים לקנות דירה עכשיו ולכן מחירי הדירות ממשיכים לצנוח.

לסיכום, כמו בהונג קונג, גם בישראל ענו יכולים להגיע לרגע בו נזכה לראות את ירידת המחירים ופיצוץ בועת הנדל"ן, אך לשם כך, המדינה צריכה להתייחס לנושא כאל פרויקט לאומי שיבטיח לאזרחיה חיים טובים יותר. אז האם זה יקרה?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

השקעות נדל״ן בבריטניה – למה זה כדאי?
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות