חפש ב:

מטר רבוע = כסף

הישראלים הבינו כי כדאי לבחון את מחיר הדירה ביחס לשטחה הבנוי, ולווא דווקא ביחס למספר חדריה. משום שבמקרים רבים התברר שהמחיר למטר רבוע בדירת 5 חדרים יכול להיות אף נמוך יותר ממחירו בדירת 4 חדרים. פערי המחירים למ"ר משתנים מעיר לעיר ובמקרים מסויימים גם משכונה לשכונה.

צוות בנק נדל"ן|7.3.2016|10:37|4245 צפיות

הדירה הפופולארית ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי היא דירת 4 חדרים. זוגות צעירים ומשפחות בתחילת הדרך מבקשות לרכוש דירות 4 חדרים מהסיבה הפשוטה שהן זולות מדירות 5 חדרים. נשמע הגיוני. אך כשמתחילים להכיר את שוק הנדל"ן אפשר לגלות מקומות בהם דירות 5 חדרים יהיו זולות יותר.

תורת המטר הרבוע


כשמתחילים לבצע את החישוב, ניתן לגלות כי דירה ששטחה הבנוי גדול יותר, מחיר המ"ר יהיה נמוך יותר. הכוונה היא שיותר משתלם לקנות דירה גדולה שכן אז הרוכש מקבל יותר בתמורה אשר לא מחושבת לפי הדירה הקטנה יותר. ישנם שלושה גורמים עיקריים המייקרים את מחיר הדירה למ"ר בדירות קטנות לעומת המחיר למ"ר בדירות גדולות. הגורם ראשון מתקשר לממ"דים, מטבחים והשטחים הרטובים בדירה, שעלות בנייתם גבוהה יותר משאר חדרי הדירה. בדירה קטנה עלות הבנייה מתחלקת על פחות שטח, וכך המחיר למ"ר גבוה יותר. הגורם השני קשור לשטחי הציבור בבנייני מגורים, שהם פחות או יותר זהים בגודלם בלי קשר לגודל הדירות בבניין. השלישי, עלויות כל ההוצאות הנלוות – תכנון, פיקוח, שיווק וכדומה – מתחלקות על שטח קטן יותר, ולכן בחישוב למ"ר הינן גבוהות יותר.
צריך לחפש את ההבדלים

הפער באחוזים בין המחיר למ"ר בדירת 4 חדרים לעומת בדירת 5 חדרים באותו פרויקט, מתרחש בפעמים שונות מהפנייה לקהלי יעד שונים. לדוגמא, מתחמי מגורים גדולים פונים בשלב השיווק הראשון לקהל הזוגות הצעירים, ומציעים דירות 4 חדרים במחירי פריסייל המתאימים במיוחד לקהל זה. המחיר למ"ר בדירות אלה נמוך יחסית למחיר השוק, והפער מול המחיר למ"ר בדירת 5 חדרים גדל אוטומטית. לעומתם, שיווק פרויקטים חדשים הפזורים ברחבי הערים פונה לרוב למשפרי דיור או מצמצמי דיור, תושבי האזור, ולכן פער המחירים למ"ר קטן יותר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי


מה זה אומר לזוגות הצעירים

בבאר יעקב, לדוגמא, רואים ברשות המיסים צמצום משמעותי בפער המחירים. 1.5 מיליון ש"ח לדירות 4 חדרים ו-1.6 מיליון ש"ח לדירות 5 חדרים. זו עלייה מתונה יותר במחירי דירות 5 חדרים של 6 אחוזים במחירי דירות 5 חדרים לעומת עלייה של 7 אחוזים בדירות 4 חדרים. ישנם מומחים הטוענים אותם זוגות בתחילת הקמת המשפחה צריכים לרכוש לפי יכולתם הכלכלית בהווה ולא להתסכן בהלוואות גדולות העלולות לפגוע בהם בעתיד. נכון שלטווח הארוך יותר משתלם לרכוש דירות 5 חדרים וכך לחסוך הוצאות רבות במעבר דירה, אך צריך לזכור כי פרופיל הרוכשים של דירות 4 חדרים הוא ברובו זוגות צעירים שקשה להם לגייס את ההון העצמי ולא רצוי להגדיל את המשכנתא בשלב זה של חייהם.

לדף הדירות מקבלן באתר בנק נדל"ן לחצו כאן!

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות