חפש ב:

יחידת נופש - כן או לא

במדינות רבות ברחבי העולם, משפחות רבות מסוגלות לרכוש לעצמן יחידות נופש, לבילויים של סופי שבוע באזורים שקטים ונעימים לברוח אליהם מתלאות השבוע. נוסף לכך קייםמת האופציה הכלכלית להפוך את היחידה לעסק משגשג אך כשבודקים את האופציה, צריך לשים לב גם לבעיות האפשריות.

צוות בנק נדל"ן|3.3.2016|12:1|3515 צפיות

המונח הלועזי "טיים שייר" מתבסס על לקוח הרוכש את הזכות להשתמש ביחידת נופש בפרק זמן של כשבוע בשנה. אפשר להגדיר עיסקה שכזו, כסוג של עיסקת נדל"ן, מצומצמת, השונה מקניית נכס, או שכירות ארוכה. שיטה זו, מאפשרת ללקוחות רבים לחלוק את יחידת הנופש לאורך כל השנה. כשהרוכש סיפק את חלקו הכספי, הצד הניהולי של הנכס עובר לחברת הניהול או לחברת הנדל"ן המשווקת את היחידות, כשבמהלך השנה תיגבה החברה מהרוכש דמי ניהול ואחזקה.

יחידות הנופש בישראל
לישראל תחום זה נכנס במהלך שנות ה-90 וכיום, ישנם כחמישים אלף ישראלים אשר רכשו יחידות נופש בישראל, ועוד רבים אחרים שעשו זאת בחו”ל. רבות מיחידות הנופש נמצאות במלונות השונים וממוקמים בעיקר באילת וטבריה, הנחשבות ערי תיירות. ישנם גם כמה מלונות בארץ, שמוכרים חלק מהחדרים כיחדות נופש לצד החדרים הרגילים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



מחירי היחידות השונות
מחירי היחידות השונות נאמדים בעשרות אלפי שקלים בממוצע, כאשר התקופה והאזור, משפיעים גם הם על המחיר הנקבע. בדרך כלל אפשר לשלם על היחדיה בתשלומים אך חשוב לזכור שכאן לא מסתיימת הגביה של חברות הניהול ולמעשה גם ישנה גבייה שנתית שנאמד בממוצע של 2,000 ש"ח בשנה לתיחזוק היחדיה ושדרוגה לפי תנאי ההסכם.

לעמוד הפרויקט יחידת סטודיו באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

יתרונות?
היתרון הברור של יחידת הנופש בישראל הוא שלא צריך לשבור את הראש לאן נוסעים לנפוש בכל שנה, ואין גם צורך לשריין מקומות לינה וכמובן גם לא לפתוח את הארנק. היחדיה תחכה לרוכש שלה לפי כל התנאים שסוכמו ולמשך תקופת הזמן שנחתמה ואחת היתרונות שלה הוא שאין הגבלה לכמות הנופשים שיכולים להתגורר ביחידה בזמן שנבחר.

לפרויקטים בעיר אילת באתר BankNadkan לחצו כאן

חסרונות וסכנות
בישראל, עדיין מדובר בסכום כסף לא מובטל, שבמקרים מסויימים יקר מאשר עלותה של חופשה. ובמדינה קטנה שכזו, המקומות שמוצעים הם מאוד מצומצמים. נוסף על כך, כמות גדולה של תלונות שהגיעו אל המועצה הישראלית לצרכנות, העידו על מכירה של יחידות פיקטיביות אשר חלקן הפכו לתביעות משפטיות. לכן, כדאי לבדוק היטב לפני רכישת יחידת נופש ובעיקר, ממי רוכשים אותה. מעבר לכך שיש לקרוא היטב את החוזה ולחתום רק לאחר שיקול דעת ואף קבלת ייעוץ משפטי. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שינוי מועד הנופש
כבר ציינו, שלעיתים לא קל לקבוע מועד לנופש כשנה מראש. במקרים מסוימים, ניתן לפנות להנהלת מלון יחידות הנופש, ולנסות לשנות את מועד הנופש עליו סגרתם. אבל – לא תמיד זה קל. אפשרות נוספת היא לפרסם באינטרנט ולנסות ולהחליף את השבוע עם בעלי יחידות נופש אחרות.

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כאן

מכירה של יחידה
בדומה לבעלות על נכס כלשהו, גם כאן הזכות שנרכשה עבור השימוש ביחידת נופש, ניתן להעברה או למכירה. נכון ל-2016, שוק יחידות הנופש בישראל אינו חזק. והמשמעות היא שיהיה קושי למכור יחידה שכזו. לכן חשוב מאוד לבדוק את איכותה של היחידה ולהגיע ולראות אותה "בעיניים".

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות