חפש ב:

פתרון המשבר של יואב גלנט

שר הבינוי והשיכון יציג בקרוב את תוכניתו לבניית שכונות שלמות, הכוללת תשתיות, באמצעות שיטה חדשה שעדיין לא נוסתה בארץ ובמשרד כבר נערכים לשכנע את הספקנים השונים.

צוות בנק נדל"ן|3.3.2016|11:2|2262 צפיות

משרד הבינוי והשיכון נערך בתקופה האחרונה לגל הביקורת לתוכנית החדשה-ישנה של השר יואב גלנט לגבי בנייה בשיטה טרומית משופרת שתזרז את קצב הבנייה בכחצי מהזמן כיום. עיקר הביקורת תופנה לניסיון הקודם שנעשה בישראל לבנייה בשיטה הזו בשנות התשעים ע"י שר הבינוי אריאל שרון, רק שהפעם טוענים במשרד שהטכנולוגיה כוללת יציקת שלד מפלדה שיהיה עמיד.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



ההיסטוריה שמדאיגה את המבקרים
השיטה הטרומית היא למעשה פרויקט בו כל חלקי הבית מיוצרים במפעל ולאחר מכן, מורכבים כ"פאזל" באתר הבנייה. אומנם, לישראלים זיכרונות רעים מאוד מהניסיונות הקודמים ליישם את השיטה כשאז נבנו רחובות שלמים לדיור ציבורי בבאר שבע, באופקים ובקריית שמונה מחומרים שלבסוף לאא שרדו את מבחן הטבע והזמן כשבחלק מהמקרים נאלצו להרוס את הבתים ולבנות מחדש, ובאזורים אחרים הדיירים נאלצו להשלים עם רטיבות בקירות ומגוון בעיות "משניות". הפחד הנוסף של מבקרי התוכנית הוא האיום הביטחוני אך, לדברי האנשים שכבר בונים מתחמים שכאלו, אין סיבה לדאגה שכן היום כיום, למבנים הללו יש גם שלד ופלדה שמיועדים להתמודד עם הדאגה הזו ולספק הגנה.

לעמוד עדן טאוור בבת-ים באתר BankNadlan לחצו כאן

זירוז קצב הבנייה והורדת המחירים
כיום המדינה משווקת קרקעות למגורים אך נשארת אחראית להקמת התשתיות מסביב למתחמי המגורים המיועדים, אך במשרד הבינוי טוענים כעת שהתהליך אטי, מסורבל ומייקר את מחיר הדירה משום שהוא כרוך בהתקשרות עם מספר רב של קבלני משנה. התוכנית לבניה טרומית מציעה מסלול חדש לשיווק קרקעות מדינה, שבו ישווקו מתחמים גדולים המיועדים להקמתה של שכונה שלמה. מי שירכוש את המתחמים יקבל על עצמו אחריות להקמת השכונה על כל מרכיביה: בניינים, תשתיות ומוסדות ציבור. במכרז יוכלו להתמודד רק חברות ישראליות. כמו-כן לוח הזמנים להקמת השכונה יהיה חלק מתנאי המכרז. לפי אנשי משרד הבינוי, השיטה הטרומית תחסוך כסף משום שבנייה של מ"ר בשיטה הזו עולה כ־700 דולר לעומת 1,100 דולר שעולה לבנות מ"ר בשיטה הקונבנציונלית.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מכסת העובדים הזרים לא תשתנה
תנאי דרמטי נוסף במסלול החדש מחייב את החברה הזוכה לעבוד עם חברה זרה כקבלן משנה לביצוע הבנייה. כדי להתמודד עם המחסור בכוח האדם בענף. מכסת העובדים הזרים של החברות הזרות לא יעלה על 6,000 ואלה יקוזזו מתוך האישורים לכמות העובדים הזרים הרגילה בשוק הנדל"ן בארץ, בשל חוסר ההצלחה של ממשלת ישראל להוסיף עוד עובדים זרים המיומנים בבנייה. הסיבה השנייה היא על מנת שהחברות הישראליות, שלא בקיאות בסוג הבנייה יוכלו להשתמש בניסיון של החברות הזרות ולהציג תוכניות מפורטות שיספקו בנייה איכותית. משרד האוצר מתכנן לפרסם בימים הקרובים קול קורא לחברות בנייה בינלאומיות המעוניינות לפעול במתכונת זו. הפיילוט הראשון לבחינת השיטה ייצא בקרוב לדרך במסגרת פרויקט לבניית מחלקה חדשה בבית חולים העמק בעפולה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות