חפש ב:

קרקע מופשרת לבנייה מול קרקע חקלאית

מי שמעוניין להכיר את נושא הקרקעות וכיצד אפשר להרוויח את הסכומים הגדולים שמציעה ההשקעה הזו, צריך להבין כיצד מתצנהל הפרויקט ומה בעצם ההבדל בין קרקע חקלאית והתוצאה המיוחלת שהיא קרקע מופשרת לבנייה.

צוות בנק נדל"ן|3.3.2016|10:26|2246 צפיות

תחום הקרקעות החקלאיות הינו מורכב למדי וכדי באמת להצליח בו, צריך להבין את החוקים והבירוקרטיות שיש בדרך. כדאי מאוד לדעת כמה צריך להשקיע בכדי לרכוש את הקרקע, ולהעריך נכון מתי הקרקע תהיה מופשרת ויהיה אפשר לבנות עליה. קרקע חקלאית שלא תופשר לא תהיה שווה דבר למשקיעים, וללא האישורים הרלוונטיים קשה מאוד להרוויח. בכתבה הבאה ננסה להסביר מהי הדרך שצריך לעבור כדי להגיע מקרקע חקלאית לקרקע מופשרת לבנייה.

לפרויקט אדמה שביל התפוזים בהוד השרון באתר BankNadlan לחצו כאן



רכישת קרקע חקלאית
כמו כל השקעה, גם כשרוכשים קרקע חקלאית יש רמה מסויימת של סיכון. במידה והתהליך עובר בצורה חלקה והקרקע מופשרת בצורה מהירה וללא כל בעיות, האפשרות להרוויח סכומים מזומן גדולים היא עצומה! אך מנגד, לעומת זאת, אם ישנם עיכובים, ובעיות שונות, הרווחים כבר מתחילים להצטמצם ובמידה מסויימת גם להפסיד את ההשקעה. לכן, המטרה של כל רוכש היא שתהליך ההפשרה יסתיים מהר ככל שניתן. חשוב לזכור, כי תהליך של הפשרת קרקע חקלאית הוא מורכב, ארוך ויכול לקחת גם שנים ארוכות. 

לעמוד הפרויקט היהלום בבאר יעקוב באתר BankNadlan לחצו כאן

כיצד משתנים המחירים?
מכיוון שהפשרת קרקע חקלאית תלויה במספר גורמים, אישורים ותהליכים בירוקרטיים, אין דרך מדויקת לחזות כמה זמן ייקח התהליך. לכן, מי שרוכש קרקע חקלאית להשקעה צריך לקחת בחשבון את גורם הסיכון. מדובר באפיק השקעה מאוד דינאמי, אך גם בעל פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, בייחוד בישראל שמחירי הנדל"ן עוד ימשיכו לעלות בשנים הקרובות. ואם תבחרו את הפרויקט הנכון, תוכלו למכור גם אתם את הקרקע לפני שהיא תופשר ועדיין לייצר רווחים משום שכאשר קרקע בתהליכים הפשרה מקבלת כל סוג אישור, מחירה עולה בהדרגה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מדוע צריך להפשיר את הקרקע?
החוק הישראלי דורש באמדם בעל קרקע חקלאית לבצע את ההפשרה הנדרשת במדיה והוא מעוניין לבנות בה. הסיבה היא משום שללא האישורים הרלוונטים, בעל הקרקע לא יוכל לעשות איתה דבר, מלבד לגדל בה יבולים חקלאיים. הסיבה לכל תההליך ההפשרה הוא כדי לבדוק אם הקרקע עצמה אכן ראויה למגורים. ישנם בדיקות רבות הבודקות עם ישנם ערכי טבע חשובים שצריך לשמר, אם ישנה אפשרות לגילוי של מבנים הסטוריים שנקברו באדמה במשך שנות ההסיטוריה והאם אין זיהומים שונים אשר מסוגלים לפגוע פיזית בתושבים שיגורו בשכונה החדשה. לאחר מכן, צריך לוודא שהקרקע אכן מתאימה לתוכנית הוועדה המקומית וכיצד היא משתלבת בסביבה. ראוי לציין שבמידה ואתם מתעניינים בקרקעות הצמודות לשכונות בערים השונות בארץ, הסיכויים להפשרה גדולים מאוד.

לעמוד הפרויקט קרקעות נס ציונה באתר BankNadlan לחצו כאן

לסיכום, כל מי שרוצה להשקיע בקרקע חקלאית צריך לקחת בחשבון גם את גורם הסיכון, ולהבין שתהליך ההפשרה יכול לקחת שנים ארוכות. אם יש לכם סבלנות, חזון וגם ידע מקצועי בתחום, תוכלו בהחלט להרוויח!


אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות