חפש ב:

שר האוצר כחלון יוצא במתקפה כנגד מבקריו

כנס הנדל"ן שנערך אתמול יצר לו מעט אמירות קשות של נציגי איגוד הקבלנים ושר האוצר כחללון, אחד כנג השני. מצדו שר האוצר טוען לגנבה ומצדן, הקבלנים טוענים לדירות סלאמס.

צוות בנק נדל"ן|3.3.2016|9:52|1563 צפיות

שר האוצר, משה כחלון, טען אתמול בכנס נדל"ן כי את הנזק שנעשה בישראל ב-12 השנים האחרונות, ייקח הרבה זמן לתקן ואין פתרון מהיר לבעיה. לטענתו אי-אפשר לפתור את משבר הדיור והמאמצים שהוא וציוותו עושים על מנת לייצר תחרות ולהוזיל את מחירי הקרקעות הם רק הפתרון הראושן בתהליך ארוך. שר האוצר מנסה לשנות את התפיסה על שווי הקרקעות כיום בישראל והדרך שלו לעשות זאת היא דרך פרויקט המחיטר למשתכן שמנסה להכריח את היזמים לייצר פרויקטים צנועים יותר, אשר יוזילו את מחירי הדירות. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlank לחצו כאן



שר האוצר כחלון יוצא להתקפה
על תוכניתו "מחיר למשתכן" תקף כחלון שזוהי רק תחילת הדרך וכרגע הוא מסוגל להוריד את המחירים בכ-200 אלף ש"ח. דבר שלא היה בארץ. לטענתו, עד סוף שנת 2016 ימחרו 70 אלף דירות חדשות השייכות לתוכנית ואלה ימשיכו להוזיל את השכונות מסביב דרך כוחו של השוק עצמו. מבחינת כמות הזכאים, עדיין אין מספר רשמי ורק לאחר שיסתיימו ההגרלות, יוכלו להעריך אם התוכנית הצליחה והאם לבצע עוד תוכניות דומות לה. אל האשמות הקבלנים הוא מגיב מעט בזכיכות כשהוא טען שאלה רק מחפשים סיבות להסביר את מחיר הדירות היקרות שהם מוכרים.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

טענות הקבלנים לתוכניות שכבר עלו לאזרחים באלפי שקלים
מנגד, איגוד הקבלנים טוען שתוכנית "מחיר למשתכן" תייצר שכונות סלאמס ויהפכו להיות, לטענתם, שיכוני כחלון. אומנם, טענות אלה הופכות לסיסמאות ריקות עבור הציבור שמנסה להבין את המשבר בין שני הצדדים, אך כדי להבין את החששות של הקבלנים צריךל לדעת שאין סיבה ממשית לייצר כוח כה גדול שיוזיל את המחירים בצורה שכזו. קבלנים ויזמים רבים שהדרך הפשוטה והמהירה יותר להוזיל את מחירי הנדל"ן היא בהבאת עובדים זרים איכותיים שיזרזו את קצב הבנייה. עצם העובדה ששוק הנדלן נפגע לאחר כל פיגוע משום שעובדים פלסטינאים רבים לא מגיעים לעבודה, מעלה את ערך הדירות. כל כסף שהקבלן מאבד, הוא מבקש להחזיר דרך מחיר הדירה. על מנת לייצר  בנייה מהירה ותואמת לרמת החיים שישראלים רבים ביקשו לקבל בשנים האחרונות, מספיק להוסיף כוח אדם ולזרז את תהליכי האישור. ולאחר מכןם השוק יתיישר בעצמו.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

היצע מול ביקוש
כאן צוות האתר שלנו נאלץ להסכים עם איגוד הקבלנים בטענה שמחירי הדירות ירדו רק בזכות היצע גדול של דירות ואין סיבה לנסות ולייצר פתרונות קסם בכוח. ישנם כוחות פוליטיים שונים המנסים להראות שרק הם זכו לשנות את השוק ולכן הם מעכבים את הפתרון המהיר והקל, שיגרור פחות פרסום פוליטי לאחר מכן. אין לנו טענות רבות כנגד שר האוצר כחלון וברור לחלוטין שהוא מנסה לשפר את המצב היום בפתרונות מהירים שינסו לעצור את עליית המחירים וגם בפתרונמות ארוכי טווח, אך חוסר היכולת לזרז את תהליכי האישורים והבנייה ע"י הבאת כוח אדם נוסף, אינה ברורה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות