חפש ב:

טבע ובטון שלובים יחדיו

יותר ויותר רשויות מקומיות בודקות את האפשרות לשילוב ההתפתחות העירונית יחד עם ערכי הטבע הקיימים באזורם.

צוות בנק נדל"ן|2.3.2016|9:34|1105 צפיות

ברשויות החלו לדבר על שמירת ערכי הטבע. אך הפעם, כבר לא מדברים רק על אזורים מרוחקים אלא על הטבע העירוני ושילובו בחברה. קח, עיריות רבות מכניסות תוכניות שימור הטבע בשטחן כחלק מתוכניות המתאר העירוניות. המטרה היא למנוע את הסיפור המוכר כאשר מגיעים לשכונה חדשה הנקראית שכונת האירוסים וכל מה שאפשר להבין מכך, זה שבעבר גדלו באזור אירוסים, אך היום כבר לא.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הערים החלוצות
ירושלים היתה בין הערים הראשונות לעשות זאת, והיא נחשבת לאחת המובילות בארץ בשמירה על הטבע בתחומה. אליה הצתרפה לאחרונה גם עיריית תל אביב שאישרה תוכנית אב עירונית לשימור והגנה על הטבע העירוני, הכוללת פיתוחים של אתרי טבע, צמצום השימוש בחומרי הדברה, ושילובה של הקהילה בשיקום של מה שכבר נהרס.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

תהליך שנמשך שנתיים
בשנה שעברה פרסם המשרד להגנת הסביבה "קול קורא" לביצוע סקרי טבע עירוני בעיריות, ובעקבותיו מתקיימים כיום סקרים כאלה ברשויות רבות. הכנת סקר כזה אורכת שנה וחצי-שנתיים כדי להקיף את כל עונות השנה, אך אינה יקרה במיוחד.  בענף מעריכים את עלותו ב-70-100 אלף שקל, תלוי בגודל הרשות. המשרד להגנת הסביבה משתתף בחצי מהעלות, לעיריות שרוצות בכך.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם הסקרים מעכבי פיתוח ומה זה אומר לגבי קצב הבנייה
לפני כשנתיים החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להוציא את נציגי הסביבה מוועדת המשנה, אך בסופו של דבר, חזרה בה בעיקבות ביקורת ציבורית נרחבת. גם לקבינט הדיור בממשלה הנוכחית לא הוזמן תחילה השר להגנת הסביבה אלא רק לאחר התערבות היועמ"ש. לכן, צריך להבין שהציבור אינו מוכן לקבל גושי בטון שבהם יבלה את שנותיו וזהו, הציבור בישראל מעוניין לקבל איכות חיים השמורה לעם שנותן מעצמו למדינה שבה הוא חיי, הרבה מעבר לעמים אחרים בחברה המערבית. יש מצוקת דיור וצריך לטפל בה, אבל צריך לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה. הסקרים לא מעכבי פיתוח אלא מקדמי פיתוח קיים ונדרש לשלב אותם בתוכנית בצורה חכמה ומושכלת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות