חפש ב:

מהם הישגי כחלון בתחום הנדל"ן?

כמעט שנה עברה מאז נבחר כחלון לתפקיד שר האוצר, פרק זמן מספיק טוב, כדי לבדוק האם ישנה תזוזה חיובית בענף הנדל"ן.

צוות בנק נדל"ן|24.2.2016|12:22|2920 צפיות

לשרי האוצר בישראל יש מעט מאוד ימי חסד. האתגרים העומדים בפניהם הינם רבים וקשים, ללא הנחות מצד אף פוליטיקאי וכמובן לא מהאזרחים. בכתבה זו נתמודד עם אחת הסוגיות המורכבת והבעייתית בישראל, וזו שכחלון הבטיח לעמוד מולה כמה שיותר מהר ובעוצמה הראויה. בעיית הנדל"ן והורדת מחירי הדיור היא צרה עמוקה בישראל וכזו שתשאר איתנו לעוד כמה שנים ותפקידו של כחלון לנסות לפתור אותה כמה שיותר מהר, כדי שזו לא תעמיד את אזרחי ישראל מול משבר כלכלי.  

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

תוכנית "למשתכן"
אחד הפתרונות הגדולים של שר האוצר כחלון להורדת מחירי הנדל"ן היא כמובן תוכנית "למשתכן". זו למעשה תוכנית ממשלתית שמטרתה לנסות ולעצור את עליית מחירי הדירות בישראל בזמן שהממשלה ממשיכה אמורה לאפשר הליכים זריזים שיקצרו את משך הבנייה האיטית וכך יספקו יותר דירות שיעמדו מול הביקוש. תוכנית למשתכן מתאימה לזכאי משרד הבינוי והשיכון כשבמסגרתה מפרסמים מכרזים, והקבלנים הזוכים הם אלה שמציעים את המחיר נמוך של הדירה לצרכן. הממשלה מצידה, אמורה לפקח שהמחיר שאכן יישאר נמוך. בחודשים האחרונים של שנת 2015, התניע כחלון מהלכים שיצרו הוזלה של כ-30% במחיר או בערך כ-300 אלף שקל ובתקווה שהוזלה זו תכריח את בעלי הנכסים באזור של השכונה להוזיל את המחירים כדי למשוך אנשים.



רשות מקרקעי ישראל
לפני שנבחר, הצהיר כחלון שיפעל לפרק את רשות מקרקעי ישראל או שיבטל את המונופול שלה קרקעות המדינה. במקרה זה, לצערינו, זו הייתה "סיסמאת בחירות", אך מטרתו האמיתית היתה שקרקעות המדינה ישווקו במתכונת של מכרזי "מחיר למשתכן" וכך יוזילו את מחירי הדירות. אך על מנת שדבר כזה יתרחש, ממשלת ישראל צריכה להסכים לוותר על רווחים של כ-5 מיליארד ש"ח בשנה. האם הדבר אכן יקרה? כנראה שלא.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

עצירת משקיעי הדירות
תוכנית אחרת של שר האוצר כחלון, הייתה להרחיק משקיעים פוטנציאליים דרך מיסוי, על מנת שאלה לא יציגו מחירים גבוהים וכך יהיה יותר היצע בשוק לזוגות צעירים. הממשלה מצידה אישרה העלאת מס הרכישה למשקיעים ל-8%-10% (שעד עתה עמד על 3.5%-10%) בהתאם לשווי הדירה. אך בפועל, המהלךייצר מגמה הפוכה והתנפלות של משקיעים על הדירות עד שהעלאת המס החדשה הפכה לתקפה, כך נוצר ביקוש גבוה שהעלה מחירים. מטרתו של כחלון בתוכנית זו היא יותר לטווח הרחוק, אך נותר לנו עוד זמן לדעת האם תוכנית זו תעבוד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לסיכום
האם לתוכניותיו של כחלון יש עתיד? כרגע השוק מוכיח שלא. הפיתרון האמיתי להורדת המחירים היא רק בנייה מהירה יותר, כוח אדם גדול יותר, ומספר רב יותר של מפקחים ואנשי וועדות שיזרזו את תהליכי הבנייה והאישורים, על מנת שאלה יעשו בצורה תקינה. בטווח הקרוב אי-אפשר לראות שינויים עדיין שכן בניית הדירות של התוכנית למשתכן, תעשה רק בעוד כשנתיים ורק אז, יוכלו לראות האם השינויים שביצע היום, אכן משפיעים על השוק כמו שציפו לה. ניתן להבין את כוונותיו הטובות של שר האוצר, אך האם בממשלה רעועה שכזו, צריך להבטיח הבטחות שעלולות ליפול רק בשל נקמנות פוליטית? (ראו ערך תוכנית מע"מ אפס זכרונה לברכה).

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות