חפש ב:

במינהל התכנון מציגים הישגים- עלייה של 50% באישורי הבנייה לעומת 2014

במינהל התכנון מנסים להציג הישגים בפרסום הדו"ח הסוקר את פעילות הנתונים והבנייה המציג שכ-99 אלף יחידות דיור אושרו בוועדות המחוזיות ובוועדה למתחמים מועדפים לדיור בשנת 2015. מדובר בעלייה ממשית של כ-50 אחוזים לעומת שנת 2014, או אז אושרו רק כ-63.5 אלף יחידות דיור.

צוות בנק נדל"ן|24.2.2016|11:17|1902 צפיות

במסגרת הפרשת הקרקעות לטובת הגדלת ההיצע, הטילה ממשלת ישראל על מוסדות התכנון לספק אישורים לתכניות בהיקפים של כ-82 אלף יחידות דיור חדשות לפחות בשנה. על מנת שיוכלו לעמוד ביעד הנדרש, הקימו את הותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור) שסיפקה אישורים בשנת 2015 לכ-25,400 יחידות דיור חדשות, שמתוכן כ-11,500 יחידות דיור במחוז דרום וכ-13,900 יחידות דיור חדשות במחוז תל אביב. 

לעמוד דירות חדשות בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן



שיפור ביכולת הוועדות והרשויות
במחוז תל אביב אושרו מעל ל-25 אלף יחידות דיור חדשות המהוות כ-26 אחוזים מהסך הכולל. אחרי ערי המרכז, נמצאות ערי מחוז דרום, עם למעלה מ-20 אלף יחידות דיור חדשות שאושרו לבנייה. נתוני הדו"ח מציגים כי שנת 2015 היתה שנת השיא בפעילויות התכנון. כ-126 רשויות מקומיות עברו הדרכות מאסיביות בשורה של מגוון תחומים לדוגמת מערכות רישוי זמין, קורסים של מדיניות אכיפה, קורסים למהנדסי ועדות, קורסים לבודקי תכניות וקורסים לרכזי ועדה ועוד, על מנת לשפר את מהירות הוועדות המקומיות ושדרוג קצב ההוצאה לפועל של התוכניות.

לעמוד דירות חדשות בבאר שבע באתר BankNadlan לחצו כאן

פרסומים מהירים מבעבר
נוסף על כך, הנתונים שמציגים במנהל התכנון מראים שרוב החלטות הוועדות מתפרסמות לאחר 3 ימים בלבד מקבלת ההחלטה, דבר השונה מהנוהג הקודם בו פרסום ההחלטות המאושרות היה מתבצע רק לאחר חודש. אורך הזמן הממוצע של התכניות המובאות לאישור, לוקח 3.1 שנים בממוצע בוועדות המחוזיות, 2.8 שנים בממוצע בות"ל, 3.25 שנים בממוצע לתמ"א במועצה הארצית ושנה וחצי בממוצע לתמ"מ במועצה ארצית.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מה בכל זאת, מסתירים מעיני הציבור?
אבל, כאן מגיעות השאלות המתבקשת. האם לוקחים בחשבון שבניית שכונות חדשות, שזה דבר מבורך וטוב, מתבצע עם בניית תשתיות נכונה? והאם לא כדאי להתמקד תחילה בשכונות מגורים ישנות הסובלות מהזנחה? כך יוכלו לשפר את תדמית העיר, את איכות החיים לתושבים שכבר גרים בה וכאן לא יעמדו מול אפשרות שהפרויקט ייתעכב משום שמדובר בפרויקט שיש עליו לחץ לספק את התוצאות הנדרשות. הבעיה הנוצרת כאן היא חוסר רצון של רשויות מסויימות לספק פרויקטים כאלה משום שכאן הן לא מרוויחות שטחים חדשים לגבולות העיר וכך זוכים ליותר תושבים המשלמים מיסים, ארנונה וכדומה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות