חפש ב:

בחירתה של ירושלים

ירושלים היא עיר שיש בה כמות סטודנטים חילונים לא מבוטלת ומצד שני סופי השבוע מציגים עיר רפאים הסגורה לחלוטין כדי לשמור על סטטוס קוו בכל הקשור לצביון הדתי. כשמכניסים לזה את המצב הביטחוני מקבלים עיר שמחפשת דרך, גם בכל הקשור לנדל"ן.

צוות בנק נדל"ן|24.2.2016|10:4|2069 צפיות

עיר הבירה, מוכת הסכסוכים, היא בעלת היסטוריה מפוארת וחשיבות דתית יוצאת דופן וגם מקום מגוריהם של כמעט מיליון תושבים. וכשמנסים לשים בצד את בעיותיה של העיר, ירושלים, בכל זאת, הינה עיר פעילה מבחינה נדל״נית, קיימים בה פרויקטים ציבוריים והיא נחשבת למוקד התרבות השני בחשיבותו בארץ. השנים הקרובות ילוו את ירושלים בשינויים רבים אשר הולכים לשנות את פניה וזה הזמן לבדוק לאיזה כיוון נושבת הרוח הירושלמית.

לעמוד דירות חדשות בירושלים באתר BankNadlan לחצו כאן

נדל״ן
בסוף שנת 2013 ירושלים איכלסה ירושלים כ-200 אלף דירות למגורים. 76 אחוזים היו בשכונות היהודיות, ו-24 אחוזים היו בשכונות הערביות, כשבסקרים עירוניים מצאו שכ-85 אחוזים מתושבי העיר, היו מרוצים מדירת מגוריהם. בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית במחירי הדירות בירושלים כמו בישראל כולה והמחיר הממוצע של דירה בת 4 חדרים בירושלים עלה מ-889,000 ש"ח ל-1.2 מיליון ש"ח. השינוי במחירים מהווה אינדיקציה לתהליכים המתרחשים בשוק הנדל"ן.



תושבי החוץ מעלים את ערכה של העיר, אך גם רוכשים בתי רפאים
במבט הכללי, ירושלים איננה עיר יקרה עם שוק נדל״ן בוער, בשל המצב הסוציו-אקונומי הנמוך של אוכלוסיית העיר והמצב הביטחוני הבעייתי, אך למרות זאת, אפשר למצוא בה שכונות יוקרה שמחיריה קופצים לשמיים ואיכות החיים עולה. זאת בשל עלייה באכלוס דירות ע"י ישראלים אמידים ותושבי חוץ המעוניינים לרכוש דירות בעיר הקודש, בשל תחושת הזדהות יהודית וערך כלכלי ותרבותי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

ניגודיות בין תושבי העיר
ירושלים נחשבת לעיר סטודנטים פורה. קיימים בה מוסדות רבים להשכלה גבוהה ובעיריית ירושלים משקיעים מאמצים רבים לטובת הסטודנטים במטרה להפוך את העיר לצעירה, מעניינת ומסקרנת. ישנה גם השקעה גדולה בתוכניות להשתלבות הצעירים בשוק התעסוקה לצד חיי פנאי תרבות ומסיבות רחוב. סטודנטים מקבלים פטור של עד 70% מתשלום על ארנונה וקיים בעיר פרויקט ״עיר-אקדמיה״. אך מנגד, אופיה הדתי של העיר יוצר חיכוחים חזקים מאוד בין הקהילחות הדתייות והחילוניות שרוצים לראות את ירושלים מעוצבת לפי ראות עיניהם ומאבקיפ פוליטיים תרבותיים, בין האוכלוסייה הערבית והיהודית שעדיין מנסים למצוא דרכים לחיות זה לצד זה, אך בו בזמן, יוצרים פחד בקרב חלק מהאוכלוסייה שבוחרת לעזוב בשל כך.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

חשיבותה של סביבת המגורים
בסופו של דבר ירושלים היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בישראל, אך היא נחשבת לעיר ענייה עם אוכלוסייה חלשה בהשוואה לשאר המדינה ובמיוחד למרכז הארץ. בשל כך, בשנים האחרונות החלו בפיתוח מאסיבי של פני העיר על מנת למשוך את האוכלוסייה האמידה לעבור ולהתגורר בה, אל יש בה הגירה שלילית של האוכלוסייה החילונית בעיר, הנחשבת לאמידה, בשל החיכוכים הדתיים והפוליטיים שפוגעים ביכולתה של העיר לצמוח. לכן, כשאתם מסתכלים על נכס כלשהו שאותו אתם מעוניינים לרכוש, עליכם לוודא שגם סביבת האוכלוסייה בשכונת המגורים מאפיינת את הקהילה בה אם מעוניינים לגור איתה, אחרת אתם עלולים למצוא עצמכם עם נכס שיאבד מערכו ולשים לב לאופי שכונת המגורים שלכם וכיצד פועלים בה שכיניה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות