חפש ב:

למה בתל אביב לוקח פי שניים לבנות מאשר מבניו יורק

קדחת הבנייה שפוקדת עתה את העיר ניו יורק, משאירה הרבה אזרחים בישראל עובדי עצות אל מול קצב הבנייה באזורינו. נותר לנו רק לתהות כמה זמן היה לוקח לבנות את האמפייר סטייט בילדינג בישראל? כשבניו-יורק הוא נבנה ב-14 חודשים בלבד!

צוות בנק נדל"ן|18.2.2016|15:21|2420 צפיות

לעוקבים אחרי קדחת הבנייה שפוקדת עתה את העיר ניו יורק, יכולים רק להתרשם מקצב הבניה המהיר של התפוח הגדול לעומת קצב הבנייה בישראל. בזמן שבני-יורק אפשר לראות מגדלים בני חמישים קומות נבנים במהירות משמחת של שנה וחצי, בישראל משך זמן הבניה של כל מבנה דומה מכפיל את קצב הבנייה ולעיתים גם משלש.



סיבה ראשונה - הליכי רישוי וביורוקרטיה
הביורוקרטיה בישראל בתחום הרישוי והתכנון היא הרבה יותר מורכבת ואיטית וכדי לקבל אישור לבניה של מגדל רגיל קבלן יכול לקחת לפחות שנתיים בעוד בניו יורק מדובר בשנה אחת בלבד. נוסף על כך עפ"י החוקים בניו-יורק הקבלן צריך להכין תשקיף שבו הבניין מתוכנן לחלוטין ורק לאחר קבלת האישורים הוא יכול להתחיל למכור דירות. עלומת זאת, בישראל הדייר קונה דירה הרבה פעמים מרגע שהקבלן או היזם רכש את האדמה ולכן הזמן שהוא צריך להמתין ארוך יותר. התוצאה היא שבישראל זה לא יוצא דופן לקנות דירה ולקבל אותה 3-5 שנים לאחר מכן כשבניו-יורק זה ייקח שנה-שנתיים, מקסימום שלוש.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

סיבה שנייה - שיטות הבנייה השונות 
חומרי הבנייה בארצות הברית מאפשרים בנייה הרבה יותר מהירה. הקבלנים מרבים להשתמש בפלדה ובעץ שניתן לבנות עמם במהירות גדולה יותר. בישראל עובדים הרבה עם בטון ובטון צריך להתייבש. וכך יוצא שאתה בונה בארץ קומה בשבוע, כשבארצות הברית, לעומת זאת, הקבלנים בונים הרבה מפלדה. את האמפייר סטייט בילדינג בנו ב-14 חודשים כי הוא נבנה מפלדה. העץ קל יותר, והוא מבודד מצוין. בנייה מעץ בישראל הייתה יכולה להיות יעילה יותר משום שישראל מדינה חמה והעץ מבודד טוב יותר. אם צריך, למשל, להוסיף שקע חשמלי בעץ או לשנות משהו אחר, זה עובד מהר מאד. בישראל כל שינוי זה סיפור ארוך ומורכב יותר משום שאתה עובד עם בטון ואבן.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

סיבה שלישית - הגימור
בארצות הברית מקבל הדייר קופסה ריקה והוא יכול לעשות עם זה מה שהוא רוצה אחרי שקיבל את הדירה. בישראל לעומת זאת, אתה יכול לפני מסירת הדירה לשנות את המפרט של הדירה ואפילו להזיז קירות. למי שקנה דירה בישראל תמורת כמה מאות אלפי דולרים יש אפשרויות גדולות יותר של בחירה, שינוי מפרט, וגם שינוי מבנה הדירה מאשר לאדם שקנה דירה בניו יורק תמורת מיליון דולר ויותר. בארצות הברית זה באמת יוצא דופן שיש לך אפשרות לשנות מפרט. בארץ קבלנים גובים על כך כסף וזה מקור הכנסה נוסף לקבלן אבל זה עולה במאמצי ניהול  גבוהים, בזמן בנייה ובעיכובים במסירת הדירה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות