חפש ב:

כמה באמת תצתרכו להרוויח על מנת לרכוש דירה בתוכנית מחיר למשתכן

בנק ישראל התיר לרוכשי דירות בתוכנית מחיר למשתכן לקחת משכנתא בהיקף מקסימלי של 90%. אומנם, מי שמרוויח משכורת ממוצעת בהחלט יוכל לעמוד בהחזרים החודשיים, אך הוגות צעירים, שהם קהל היעד של התוכנית הבחלט עלולים להתקשות בכך.

צוות בנק נדל"ן|18.2.2016|11:47|2457 צפיות

החלטת בנק ישראל, שאומרת שרוכשי דירות בתוכנית מחיר למשתכן יוכלו ליטול משכנתא לפי השוויי המקורי של דירה כזו בשוק ולא לפי העלות המוזלת בכ-20 עד 40 אחוזים, במסגרת התוכנית, בהחלט אמורה לספק חיוכים רבים אצל זוגות צעירים. הבעיה היא שכרגע כל התוכנית היא תיאורטית בלבד, וזוגות צעירים שמעוניינים להעמוד בתוכנית הזו צריכים לרוויח משכורת ממוצעת, שעומדת היום על 8,000 ש"ח לאדם.

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר BankNadlan לחצו כאן

הנחיות בנק ישראל
כיום המשכנתא המקסימלית שניתן לקבל היא בגובה של 75 אחוזים מערך הנכס שמעוניינים לרכוש. אך לאחרונה, התיר בנק ישראל לרוכשי הדירות בפרויקט "מחיר למשתכן" לקחת משכנתא לפי השווי המקורי של הנכס בשוק ולא לפי עלותו במסגרת התוכנית. מה שלמעשה הופך את המשכנתא לכ-90 אחוזים מערך הנכס. הדבר אומר שזוגות צעירים, שהם קהל היעד של התוכנית, יוכלו לרכוש דירה עם הון עצמי של כ-100–150 אלף ש"ח, במקום 220–450 אלף שקל.

לעמוד הפרויקט הוד השרון מולדת 4 באתר BankNalan לחצו כאן



גובה ההכנסה החודשי
השאלה העיקרית בכל החדשות הטובות הללו, אם הזוגות הצעירים עדיין יכולים להיות חלק מהפרויקט הזה? שכן המשכורת הממוצעת שעליה מחשבים במשרד האוצר היא 8,000 ש"ח לאדם ולכן זוג צעיר חייב להרוויח יחד כ-16 אלף ש"ח על מנת לעמוד שההחזר החודשי של המשכנתא לא יעלה על 33% מההכנסה. ושההחזר החודשי של המשכנתא לא יעלה על 25% מההכנסה, ברכישת דירה במחיר למשתכן במשך 25 שנה.

לעמוד פרויקטים בעיר ראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

אז מה זה אומר לזוג צעיר בראשון לציון
לדוגמא, זוג צעיר הזכאי לדירה במחיר למשתכן בראשון לציון, ידרש לשלם תמורתה 1.01 מיליון ש"ח, ויוכל לקחת משכנתא בגובה 75 אחוזים לפי מחירה של הדירה בשוק, שעומד על 1.45 מיליון שקל בממוצע. לכן, ההון העצמי הנדרש עומד על 145 אלף ש"ח בלבד. במידה והבנק מממן 75 אחוזים מהמשכנתא, היא תעמוד על 870 אלף שקל, וההחזר החודשי עומוד על 3,900 ש"ח. בסופו של דבר, על מנת שההחזר יהווה 215 אחוזים מסך כל ההכנסה של הזוג, עליהם להשתכר יחדיו כ-15.8 אלף ש"ח נטו בחודש. ואם ההחזר יהווה 33% מהכנסותיהם, עליהם להשתכר 12 אלף ש"ח נטו בחודש.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לסיכום, במרבית הערים בהן ייבנו הפרויקטים של תוכנית המחיר למשתכן, ההכנסה הממוצעת החודשית גבוהה מההכנסה המומלצת, כך שניתן לעמוד בהחזר המשכנתא החודשי. אך לעשה כאן נמצא גם העוקץ, משום שברוב המקרים זוגות צעירים משתכרים פחות מהממוצע והחישוב נעשה מול זוג צעיר שעדיין אין לו ילדים. לכן, גם כאן הם עלולים להתקשות לעמוד בהחזרי המשכנתא החודשיים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות