חפש ב:

אתם שואלים, אנחנו עונים - תוכנית "המחיר למשתכן"

עדיין לא מכירים את תוכנית מחיר למשתכן וחושבים שאתם זכאים? בכתבה הבאה נסביר לכם מהי התוכנית, כיצד היא תפעל ועפ"י איזה קריטריונים בוחנים את הזכאים?

צוות בנק נדל"ן|17.2.2016|12:24|2580 צפיות

1. למה שווה להכיר את תוכנית "מחיר למשתכן"?
בואו ונאמר בעדינות שהנחה של 200,000 ש"ח לקניית דירה לא מגיע כל יום.

2. מי נחשב זכאי להטבה?
הזכאים של התוכנית לדירות ב"מחיר למשתכן" הם זוגות, או יחידים מעל גיל 35, אשר אין דירה בבעלותם ומודעים שאסור להם למכור את הדירה למשך 5 שנים לפחות. 

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



3. אילו דירות ימכרו במסגרת "מחיר למשתכן"?
הפרויקט מציע מגוון של דירות חדשות בפרוייקטים בהם המדינה מוכרת הקרקעות במחיר מופחת. הקבלנים מצדם, התחייבו כי ימכרו את הדירות במחיר הזול ביותר, לפי המפרט המחייב שקבעה המדינה. התהליך הנ"ל עובד בניגוד לשיטת המכרזים שהייתה נהוגה עד היום, בה הקבלנים שהציעו את המחיר הגבוה ביותר על הקרקעות היו זוכים.

4. האם כבר היתה תוכנית שכזו בעבר? והאם היא נכשלה?
תוכנית "מחיר למשתכן" פעלה גם בשנות ה-90. כשקמה הממשלה החדשה לאחר בחירות 2015, שר האוצר החדש, משה כחלון, החזיר את התוכנית לאחר שנערכו בה מספר שינויים משמעותיים כמו תנאי הזכאות, המפרט המחייב וכו', במקביל עצרו את התוכניות הקודמות, מחיר מטרה ומע"מ אפס.

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר BankNadlan לחצו כאן

5. באילו אזורים בארץ יימכרו דירות של המחיר למשתכן?
את הדירות השייכות ל"מחיר למשתכן" ניתן יהיה למצוא באזורים בהם בחרה המדינה להוציא לפועל את התוכנית. 

6. מתי אפשר יהיה לרכוש את דירות "מחיר למשתכן”?
התוכנית החדשה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים וכיום הדירות נמכרות "על הנייר", מה שאומר שאין עדיין דירות כאלו, אבל מכירת הקרקעות לקבלנים כבר החלה והפרסמוים למכרזים יצאו אל הדרך. חשוב לדעת שהפרויקט הינו תהליך ארוך והיום בו יזכו הדיירים לעבור לדירות החדשות שלהם יהיה בעוד כשנתיים-שלוש.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadkan לחצו כאן



7. האם קבלנים מסויימים יוכלו להעלות מחירים?
התשובה לכך היא לא. הקבלנים שיזכו במכרזים מתחייבים על מחירים סופיים לדירות לפי חישוב המ"ר, שלא ניתןו לחרוג ממנו. עוד חשוב לדעת, שהקבלנים מחוייבים לכך שמפרט הדירה שהם מוכרים לכם במסגרת התוכנית יעמוד בסטנדרטים שהגדירה המדינה.

8. האם יהיו דירות כאלו לכולם?
בעקבות המחסור בהיצע שקיימים בישראל עדיין ישנו חוסר מכמות הדירות שיוצעו בתוכנית לכמות הזכאים שיכולים לרכוש צדירה שכזו ולכן המכרזים ילוו בהגרלות שיערכו הקבלנים על מנת לבחור, למי מהזכאים תהיה זכות ראשונים לרכוש את הדירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

9. האם הדיירים מחוייבים לגור בדירות התוכנית לאחר שרכשו אותן?
לא. ישנו איסור על מכירת הדירה למשך 5 שנים לפחות, אך אלו יוכלו להשכיר את הדירה החדשה ולשכור דירה במקום אחר.

10. איך קונים דירה של התוכנית?
כדי שתוכלו לרכוש דירת "מחיר למשתכן" תאלצו להחזיק באמתכתם תעודת זכאות המוכיחה שאתם זכאים. הנפקות תעודת זכאות שייכות לאחראיות משרד הבינוי והשיכון, לשם כך עליכם לפנות למשרד הבינוי השיכון ולהוציא מהם את טפסי הבקשה לאישורים דרך הטלפון או אתר האינטרנט שלהם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות