חפש ב:

מילון מונחים להתחדשות עירונית

בזמן שכולם מדברים היום על תמ"א 38 ומיני מונחים שלא בטוח שאתם מכירים, מיטב היועצים של צוות בנק נדל"ן יעשו לכם סדר במונחי ההתחדשות העירונית.

צוות בנק נדל"ן|16.2.2016|17:5|1456 צפיות

תמ"א 38/4 - תגבור המנגנון הקיים בתמ"א 38 לעידוד חיזוק בפני רעידות אדמה של מבנים שאינם מיועדים למגורים. שדרוג המנגנון הקיים בתמ"א למתן זכויות במגרש אחר בתמורה לחיזוק ובין היתר כך שיעודד חיזוק בפריפריה.

תקן 21 - מטרת תקן 21, החל על שמאי המקרקעין, הוא איזון האינטרסים במיזם של פינוי-בינוי. הכוונה, לאזן בין היזם, הדיירים ומוסדות התכנון. התקן מנחה את השמאי כיצד לבחון אם תכנית בפרויקט התחדשות עירונית היא אכן כלכלית. בשלב הראשון בודקים עבור היזם את כדאיות הפרויקט. השלב השני עוסק בשאלה האם התמורה לדיירים עומדת בדרישות התקן ובשלב השלישי- מה בדיוק הדייר יקבל.

לעמוד הפרויקט גבעת הכלניות בנתיבות באתר BankNadlan לחצו כאן



מתקן חנייה אוטומטי - חניה אוטומטית מאפשרת להחנות מספר כלי רכב בשטח קטן יחסית. יש מספר סוגים של מתקנים אוטומטיים. למשל מתקן הקבור באדמה עם פתח יציאה עליון לקליטה ושחרור כלי הרכב. כלי הרכב נכנסים למתקן בצורה אופקית ולאחר הכניסה אליו הם נעים אנכית ו/או אופקית מתחת לפני הקרקע אל מקומם. אפשרות נוספת זה מתקן חנייה בן 2 קומות שלמעשה מכפיל את מקומות החנייה בשטח נתון.

דייר סרבן - דייר שמסרב לחתום על הסכם להתחדשות עירונית. במקרים מסוימים ניתן לחייב סרבן לחתום על העסקה. בפרויקט של תמ"א, במידה וחתמו הרוב הדרוש (שני שלישים בחיזוק מבנה וארבע חמישיות בהריסה ובנייה מחדש), ניתן לפנות, לאחר קבלת החלטה על היתר בנייה, בתובענה למפקח על המקרקעין על מנת שיחייב את הסרבנים לחתום על הנדרש. 

איחוד וחלוקה - איחוד וחלוקה הוא הליך שמתרחש בפרויקט פינוי ובינוי, בדרך כלל לאחר אישור התכנית הקובעת את קיבולת הבנייה. בתכנית האיחוד והחלוקה נקבעים המגרשים החדשים ונקבע היכן כל דייר יקבל את זכויותיו. 

לעמוד הפרויקט מגדלי הורוביץ בפתח תקווה באתר BankNadlan לחצו כאן



מקדם צפיפות - היחס הדרוש למכפיל כמות יח"ד הדרושה על מנת שהפרויקט יהיה כדאי ליזם מבחינה כלכלית. יחס זה קובע בעצם כמה יחידות דיור היזם יקבל על כל יחידת דיור שהוא בונה לדיירים המתפנים. ככל שערך הקרקע גבוה יותר המכפיל יהיה נמוך יותר ולהפך. 

הרוב הדרוש - לצורך הכרזה על פרויקט פינוי בינוי נדרש רוב של דיירים שיסכימו להליך. על פי החוק נדרש רוב של 80% מבעלי הזכויות במתחם. חשוב לשים לב כי במתחמים של מספר בתים משותפים צריך שיהיה רב של דיירים לא פחות מ- 80% בכל המתחם וביחס לאותו בניין לא פחות מ- 67% בבית משותף אחד. 

היטל השבחה - היטל השבחה הוא מס המשולם במכר או בבניה בגין השבחת קרקע, עקב אישור תכנית. עם זאת, בפרויקטי תמ"א המחוקק פטר את הבנייה מכוח התמ"א מהיטל ההשבחה, בכדי להגדיל את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט.

לעמוד הפרויקט יונייטד שרונה בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פטור מהיטל השבחה במסלול "פינוי בינוי" - מתוך מטרה לעודד פינוי בינוי  במדינת ישראל, העניקה המדינה פטור מהיטל השבחה למגורים במסגרת הליך של "פינוי בינוי" בשני מסלולים: (1) מסלול הרשויות המקומיות: לתוספת השלישית בחוק התכנון והבניה, ניתן פטור מתשלום היטל השבחה במתחמים מוכרזים כמתחמי פינוי-בינוי בפרויקט התחדשות עירונית. מתן הפטור מותנה בהסכמת הרשות המקומית ובחתימתם של שר הבינוי והשיכון ושר הפנים; (2) מסלול היזמים: הכרזת הממשלה (במהלך תקופתה) על מתחם "פינוי בינוי" וכן אישור הרשות המקומית. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות