חפש ב:

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאשימה אתכם.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתונים על כך שמחירי הדירות בשנת 2015 עלו ב-8 אחוזים, בעקבות הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור שאינם מחכים ורוכשים דירות לפני שההיצע יגדל.

צוות בנק נדל"ן|16.2.2016|16:25|1892 צפיות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתונים על כך שמחירי הדירות בשנת 2015 עלו ב-8 אחוזים, הנחשבת כעלייה הגבוהה ביותר זה עשור. למרות תכניות הדגל של שר האוצר כחלון להורדת המחירים, לזוגות הצעירים ומשפרי הדיור אין סבלנות לחכות.

לעמוד דירות חדשות למכירה באתר BankNadlan לחצו כאן



מחירי הדיור הגבוהים
מחירי הדירות עלו בסוף 2015 בקצב מהיר מהשנה שעברה, למרות כל הפעולות שנקטו שר האוצר משה כחלון ואנשי משרדו על מנת לרסן את השוק, ובראשן העלאת מס הרכישה במידה ניכרת לציבור המשקיעים בסוף יוני, והתחלה מואצת בשיווק הקרקעות בתכנית הדגל שלו - "מחיר למשתכן". למרות כל אלו וגלי האפקטים של הקבלנים והמשקיעים שהגיעו לאחר מכן, ממדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניתן לראות כי קצב עליית מחירי הדירות שנרשם ב-2015 היה אחד הגבוהים שנרשמו מאז תחילת העשור.

לעמוד מחירון הדירות באתר BankNadlan לחצו כאן

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
סך כל עליית המחירים בין תחילת דצמבר 2014 לתחילת דצמבר 2015 נרשמו בשיעור של 8 אחוזים. מתחילת נובמבר ועד לתחילת דצמבר עלו המחירים בשיעור של 0.7 אחוזים ומתחילת כהונתו של כחלון בחודש מאי שנה שעברה, ועד לאותו זמן, מחירי הנדל"ן עלו בשיעור של 4.6 אחוזים. למרות שברמה כוללת, מחירה של דירה ממוצעת שאותה רכשו ברבעון הרביעי של השנה, דומה היה לזה של אותה הדירה שנמכרה ברבעון השלישי של השנה - 1.3 מיליון ש"ח. את הסיבות לכך מספקים מתמהיל הדירות שנרכשו ברבעון הרביעי שהיה, ככל הנראה זול יותר, וכך הממוצע נותר זהה, אך בפועל שיקף עליות מחירים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אז על מי "מוטלת" האשמה?
המציאות מטיחה בפניהם של מי שסבר כי עליית מחירי הדירות הן אשמת המשקיעים. העובדה היא שבמחצית השנייה של השנה, שיעורם בקרב רוכשי הדירות ירד לרמה נמוכה במיוחד, כ-20 אחוזים בסך הכל, לעומת שיעורים רב שנתיים מקובלים של כ-25 אחוזים. לפיכך, השפעתם של המשקיעים על שוק הדירות היתה נמוכה משמעותית מבעבר, והגורמים לעליית מחירי הדירות הם דווקא הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור שאינם ממתינים, או מאמינים לתכניות של כחלון ומשרד האוצר, והגיעו למסקנה שאין הם מעוניינים להמתין עד לתוצאות משום שהדירות הראשונות במסגרת מחיר למשתכן יהיו מוכנות רק לקראת סוף 2018 ובמהלך 2019.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות