חפש ב:

סוגי הקרקעות בישראל

שלוש הקטגוריות השונות של קרקעות בישראל הן: אלה אשר לא ניתן לרכוש על ידי אזרחים זרים; אלה אשר ניתן לרכוש על ידי אזרחים זרים, ועדיין כפופים לתנאים שונים; ואלו ניתנים לרכישה על ידי אזרחים זרים אינם כפופים לכל תנאי.

צוות בנק נדל"ן|9.2.2016|19:53|2422 צפיות

הרוב המכריע של הקרקעות בישראל הוא בבעלות המדינה 
הרוב המכריע של הקרקעות בישראל הוא בבעלות המדינה ורק מיעוט קטן הוא בבעלות פרטית. חלק זניח של קרקעות בישראל טרם מסווג או של שני האזורים הללו. כ 7% מהקרקעות שהוקצו בישראל היא בבעלות פרטית. כל השאר, כלומר 93%, נמצא בבעלות המדינה, והוא ידוע בתור "מקרקעי ישראל". חוק יסוד של ישראל על הנדל"ן קובע כי מקרקעי ישראל נמצאת בבעלות משותפת של המדינה (69%), רשות הפיתוח (12%), ואת הקרן הקיימת לישראל (12%). אמנם החוק אוסר העברת הקרקע כזו, אם במכר ואם בדרך אחרת, אינו מרמז על כך חכירה לטווח ארוכה תוותר.

לדף המגרשים והקרקעות לחצו כאן!



רשות לפיתוח קרקעות 

קרקע בבעלות המדינה כוללת את כל הארץ אשר היה כפוף המנדט הבריטי לפני הקמת מדינת ישראל הופקע על ידי הממשלה לאחר הקמתה. רשות לפיתוח קרקעות בבעלות כוללות קרקע שהופקעה בהתאם לחוק המקרקעין הנפקד וחוק רכישת המקרקעין. קק"ל קרקעות בבעלות מורכבות קרקעות שנרכשו לפני ואחרי הקמתה של מדינת ישראל. התקנון של קק"ל להעניק לו תפקיד הנאמנות, הקובע כי קרקעות שבבעלותה ישאו לטובת ובנאמנות עבור העם היהודי. עקרון זה עד כה מכובד והיה ומיצוק אמנה התקשרה בין קק"ל לבין המדינה. הצעת חוק שהוגשה לאחרונה על שולחן הכנסת (הפרלמנט הישראלי) עם ריבית של גיבוש עיקרון זה בחקיקה והוא צפוי להיות מועבר בעתיד הקרוב.

באופן עקרוני, קרקעות בבעלות הקרן קיימת לישראל יכולות להיות מושכרות ליהודים בלבד. המשמעות היא כי זרים, כמו גם אזרחי ישראל ו / או תושבי שאינם יהודים, אינם זכאים לחכור מקרקעין אלה. אף על פי כן, אל הארץ אשר נמצאת בבעלות רשות הפיתוח על ידי המדינה יכול להיות מושכר לכל אזרח בישראל, בין אם הוא יהודי או לא. הזר של מי הם יהודים זכאים לעלות לישראל על פי חוק השבות עשויים גם לחכור מקרקעין אלה.
ישות זו יש מועצת מנהלים הכוללת אזרחי ישראל בעיקר

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

עם זאת, כי למרות המגבלות הנ"ל, זרים שאינם יהודים יכולים גם לחכור קרקעות ממינהל מקרקעי ישראל, אם כי זה יהיה כפוף לאישור ועדה שכונסה במיוחד. אישור כאמור, זה צריך להיות מובן מאליו, כפוף להגשת מכתב משכנע ומשכנע הוכיח את התרומה פוטנציאלית מבקש יכול לעשות לישראל. המלצות מכמה מקורות ישראליים המעידים על כך גם יכולות לסלול את הדרך לקבלת אישור. אפשרות נוספת היא לרשום חברה ו / או לא עבור עמותה בישראל ולהבטיח כי ישות זו יש מועצת מנהלים הכוללת אזרחי ישראל בעיקר.

7% של קרקעות בבעלות פרטית הם הרבה פחות מגביל. הבעלים של קרקע כזו רשאי להעביר את הבעלות שלו על כל אדם אחר, בין אם הוא יהודי, לא יהודי, ישראלי או לא ישראלי. מרבית קרקעות בבעלות הפרטית בארץ ממוקמות באזורים עירוניים, בעיקר בערים הישראליות הגדולות של תל האביב, ירושלים וחיפה. זו מיוחסת אל אדמות מדינה שלא הופקע כאמור לפני הקמתה. קרקע זו, בשל מיקומה הגיאוגרפי ואת הבעלות על המחסור היחסי של קרקעות בבעלות פרטית, היא ביקוש גדול היום. שוב, אין כל הגבלה על רכישת קרקע זו, ללא קשר לדת או לאום של הקונה הפוטנציאלי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות