חפש ב:

קרקע זולה מול קרקע יקרה

עלויות קרקע מושפעות ממגוון המשתנים המשפיעים על כל נכס נדל"ן אחר, ובנוסף לכך גם מהמשתנה החשוב והמרכזי של ייעוד הקרקע.

צוות בנק נדל"ן|4.2.2016|15:6|3178 צפיות

עלות הקרקע הוא משתנה שאפשר לבחון אותו בצורה מאוד מסודרת, בדיוק כפי שניתן לתמחר דירה, חנות, מפעל או כל מבנה אחר על מנת לקבוע את שוויו לקראת מכירה או השכרה. עלות הקרקע מבוססת על שיקולים טריוויאליים כמו שטח כולל, מיקום וכדומה, אך ישנו פרמטר חשוב נוסף הקשור לעולם הקרקעות בלבד והוא ייעוד הקרקע. קרקע חקלאית היא הקרקע הזולה ביותר לעומת קרקע לבנייה פרטית ומסחרית שהיא הקרקע היקרה ביותר. על כל אלה, יש לבחון את רמת הביקוש לקרקע, רמת ביקוש הנובעת מהמיקום והגודל כמובן, אבל גם מהייעוד והסתברות ההפשרה של הקרקע בעתיד הקרוב, רמת הפיתוח במקום וכדומה.

לעמוד הפרויקט קרקע נים בראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן



פערי עלויות הנובעים מייעוד הקרקע
כדי להבין את הדברים יותר לעומק, קרקע חקלאית בשטח של 50 דונם יכולה להיות זולה יותר מאשר קרקע לבנייה פרטית בגודל דונם אחד בלבד. קרקע לבנייה פרטית בלב תל אביב בשדרות רוטשילד יכולה להיות יקרה עשרות מונים מקרקע לבנייה פרטית בחלק אחר בתל אביב או בישוב קהילתי בפריפריה. תמחור קרקע הוא עניין מקצועי ומסודר שניתן לבצע אותו על סמך מתודולוגיות תמחור מוגדרות ומובנות, בדיוק כפי שניתן לתמחר דירה על פי מספר החדרים שבה, הקומה בה היא ממוקמת, איכות הבנייה, הרחוב, השכונה והעיר בהם היא ממוקמת, רמת העיצוב והגימור בדירה וכדומה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

בחירת קרקע בהתאם למאפייניה ולא רק לפי מחירה נטו
מה שחשוב להבין הוא שבהחלט יכולים להיות פערים משמעותיים בעלות של קרקע בין קרקעות שונות באותו אזור, ועוד יותר חשוב להבין שעצם העובדה שהקרקע היא זולה יותר, אינה אומרת שהקרקע גם אטרקטיבית יותר. אם קיבלתם הצעה לרכישת קרקע חקלאית במחיר זול משמעותית מאשר קרקע קטנה יותר אך כזאת המיועדת לבנייה פרטית, ואם המטרה שלכם היא לבנות בית, כל שקל שתוציאו על הקרקע החקלאית יהיה בזבוז, החל מהשקל הראשון. יחד עם זאת, קרקע חקלאית יכולה לעבור תהליך של הפשרה, קרי תהליך של שינוי ייעוד לבניה פרטית, ובמקרה כזה תוכלו לקנות אותה כקרקע חקלאית במחיר נמוך מאוד, ולייצר לעצמכם תשואה עצומה בין רגע רק מעצם שינוי הייעוד של הקרקע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע
אם אתם מתכוונים לרכוש קרקע או לחילופין למכור קרקע שנמצאת בבעלותכם, כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, ולבצע הערכת שווי של הקרקע על ידי שמאי מקרקעין מקצועי המתמחה בעולם הקרקעות ומתמחה באזור בו ממוקמת הקרקע. עצם ההבנה שקרקע מסויימת עשויה להיות מופשרת בעתיד הקרוב יכולה היא עצמה להעלות את שוויה באופן משמעותי, ולהיפך. מן הצד השני, כאשר אתם קונים קרקע לבנייה, אתם בהחלט יכולים לשקול רכישת קרקע חקלאית המיועדת להפשרה, אך גם במקרה זה חשוב מאוד לעבוד עם איש מקצוע על מנת למזער את הסיכון כמה שיותר. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות