חפש ב:

מיקום או איכות

מיקום הוא פרמטר חשוב וגם איכות הוא פרמטר חשוב, ובמקרים רבים אין צורך לבחור ביניהם, אבל אם כן, חשוב לדעת מה הם הפרמטרים לביצוע הבחירה.

צוות בנק נדל"ן|4.2.2016|14:52|2788 צפיות

ברכישת דירה חדשה, ישנה שורה ארוכה של שיקולים שעליכם לקחת בחשבון ולבחון ברמות שונות של העמקה, בהתאם לפרמטר הנבדק. שני אלמנטים חשובים שמשפיעים על כל החלטת רכישה בעולם הנדל"ן הם האלמנט של מיקום והאלמנט של איכות. ככלל, בכל קנייה של נכס נדל"ן יש לנו העדפות מיקום שיכולות להיות ברזולוציה של עיר, גוש רחובות, רחוב ספציפי ואפילו חלק מסויים ברחוב. מצד שני, יש לנו העדפות גם לגבי איכות, מפרט דירה, מפרט חדר מדרגות, קבלן מבצע וכדומה. באופן עקרוני, המיקום הוא השיקול השולט, ובהחלט הדבר החשוב ביותר הוא שתרכשו את הדירה במיקום שאתם רוצים לקנות, גם אם מספר רחובות משם ישנו פרויקט נוסף שנחשב לכאורה לאיכותי יותר, אך במיקום שאינו אטרקטיבי עבורכם.

לעמוד דירות חדשות באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן



לפעול בקור רוח, ולא מתוך רגש או קבעון מחשבתי
יחד עם זאת, בכל תהליך כזה, אתם צריכים לשמור על גמישות מרבית, ולהימנע מקבעון מחשבתי שאין מאחוריו הצדקה רציונלית. ייתכן מאוד שמספר רחובות מהמיקום המועדף עליכם, ישנה הזדמנות איכותית יותר ואם תבחנו אותה לעומק, אתם עשויים לגלות שפערי המיקום אינה משמעותיים כלל, ואולי אפילו יוצרים יתרון או עדיפות מסויימת. בתהליך זה, אתם עשויים להיות מושפעים מאוד מרגשות ושיקולים בלתי רציונליים, ולכן כל החלטה צריכה להתקבל אחרי ספירה עד 10, ורצוי להיעזר בליווי של איש מקצוע שישמור על הדברים ברמה הרציונלית, ויספק לכם את ההכוונה הנדרשת.

לעמוד דירות חדשות באזור השרון באתר BankNadlan לחצו כאן

מקרי קיצון והמקרה הקלאסי של עסק קמעונאי
שאלה של מיקום או איכות היא שאלה שהופכת להיות משמעותית הרבה יותר בתנאים מסויימים, ובפרט כאשר מדובר על נכס עסקי. כך למשל, אם מדובר על רכישת דירה בקרבת ציר תחבורה ראשי, ההבדל בין רכישה או אי רכישה יכול להסתכם בבחירת דירה הנמצאת בגב של העורק הראשי מול סירוב לקנות דירה שהיא לכאורה איכותית יותר, אך שחלונותיה פונים ישירות לציר התחבורה הראשי, שמייצר רמה גבוהה וטורדנית של רעש. במקרה של נכסים מסחריים, בעיקר כאשר מדובר על נכס קמעונאי, ישנה משמעות רבה של מיקום, משמעות שבדרך כלל גוברת על כל שיקול איכות אחר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

למצוא את נקודת האיזון
כך למשל, רכישת חנות במפלס העליון של מרכז מסחרי, על פני אפשרות רכישה של חנות מעט יותר קטנה במפלס התחתון, יכולה להיות עסקה כושלת, אם באותו מרכז מסחרי נהנה המפלס התחתון מתנועה בלתי פוסקת של עוברי אורח, לעומת המפלס העליון שבו כלל לא מסתובבים אנשים למעט לקוחות המגיעים למשרדים או בתי עסק בהחלטה מודעת מראש. זו היא דוגמא למקרה קיצון של משמעות המיקום על פני האיכות. בשורה התחתונה, מיקום ואיכות הם שני צירים של גרף אחד שבו אתם רוצים למצוא את נקודת האיזון. אין פה כללי ברזל, ואין פה נוסחת קסם. כל מקרה צריך להיבחן לגופו, וההחלטה לגביו צריכה להתקבל בצורה מחושבת ושקולה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות