חפש ב:

חילופי האשמות בין מנכ"ל שיכון ובינוי לבין הממשלה

תוכנית המחיר למשתכם ממשיכה ליצור קונפליקטים נוספים בין הקבלנים לבין הממשלה כשעתה חברת שיכון ובינוי טוענת שלא תצטרף למכרזי התוכנית למשתכן בשל חוסר כדאיות כלכלית.

צוות בנק נדל"ן|2.2.2016|17:37|2946 צפיות

חברת שיכון ובינוי הכריזה כי בשנת 2015 זכתה למכור 1,060 דירות במחיר ממוצע של כ-1.8 מיליון ש"ח, ומבחיר כללי של 1.8 מיליארד ש"ח. חברה רשמה עלייה של כ-26 אחוזים מהשנה הקודמת אז מכרה כ-840 דירות בלבד. אלו ההכנסות הכספיות השנתיות הגבוהות יותר בחמשת השנים האחרונות שרשמה החברה כשרוב הדירות שנמכרו, היו באזורי הפריפריה, נתון המראה שאזרחי ישראל מחפש פתרונות דיור לא רק בגוש דן.

לעמוד הפרויקט "חלומות פרדס חנה-כרכור" של חברת שיכון ובינוי באתר BankNadlan לחצו כאן



בעקבות הנתונים הללו, בשיכון ובינוי החליטו לצאת נגד תוכנית למשתכן ולהיאבק בהחלטת הממשלה ע"י אי-השתתפותם במכרזים הבאים. לטענתם, המספרים שהממשלה מתפארת בהם בתחום שיווק הקרקעות, אינן אלא מכבסת מילים ללא תוכן. המדינה משווקת קרקעות רק במסגרת תכנית מחיר למשתכן, אבל המהלך הזה יוצר בפועל שני שווקים משום ש-70% מהציבור לא יכול לקנות את הדירות במחיר למשתכן, משום שהוא אינו זכאי לפי חוקי התוכנית, וכך נוצר מצב שאין להם אפשרות לרכוש דירה.

לעמוד האתר של חברת שיכון ובינוי באתר BankNadlabn לחצו כאן

הטענות של החברה כלפי הממשלה ממשיכות כשהעיקרית בהן היא המחסור בקרקעות מופשרות אשר מעלות את ערכן וכך מעלות מחירים. נוסף לכך, ישנן רשויות שהמהלכים הממשלתיים הללו פשוט 'גדולים עליהן' והן לא יוכלו לספק תשתיות מתאימות לציבור החדש שיעבור למחוזותיהן. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפיתרון הסופי של משבר הדיור הוא רק היצע גדול יותר של דירות והדבר יעשה רק אם ההליכים הביורוקרטיים יקוצרו ויהיה אפשר לרכוש יותר קרקעות ולבנות מהר יותר דירות כך שההיצע יעמוד מול הביקוש. כמו-כן על המדינה לבצע את הבטחתה, שמתעכבת משום מה, לאשר עוד תוספת של 20 אלף עובדים זרים המיומנים בעבודות הבנייה כך שיהיה אפשר לסיים את הפרויקטים מהר יותר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות