חפש ב:

מה יותר בריא לסביבה? לגור בדירת גן או בבניין

השפעתנו על הסביבה היא רחבה הרבה יותר מאשר הדירה בה אנו גרים, אך בהחלט ניתן לומר שמודל שיתופי כמו בניין הוא ידידותי יותר לסביבה מאשר מודל אינדיבידואלי של דירת גן.

צוות בנק נדל"ן|2.2.2016|14:40|2226 צפיות

ובכן, בין שאנחנו מסכימים עם זה ובין שלא, בין שאנחנו מוכנים לקבל את זה ובין שלא, לכל אדם שחי על פני כדור הארץ, ישנה השפעה על הסביבה בה הוא חי. השפעה זו יכולה להיות שלילית או חיובית, ועד כמה אנחנו באמת מזיקים לטבע הוא ויכוח ארוך שנים, שגם המדע אינו מסכים בו. השפעתנו על הטבע נובעת מהנשימה שלנו, מהצרכים שאנו עושים, מהרכב בו אנו נוסעים, מכמות הזבל שאנו מייצרים וכדומה, והיא נובעת גם מהדירה בה אנו גרים. באופן עקרוני, הכלל הוא שככל שטביעת האצבע שלנו על הטבע גדולה יותר, כך ההשפעה שלנו עליו היא שלילית יותר.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הגנה על הסביבה דרך מודל שיתופי של מגורים
בניין משותף הוא מבנה גדול הרבה יותר מדירת גן, אבל הוא משרת כמות גדולה יותר של אנשים העושים שימוש במשאבים משותפים, תשתיות חשמל, מים וביוב משותפות, שטח קרקע משותף וכדומה, בעוד שדירת גן דורשת למעשה תשתית חשמל, מים וביוב עצמאית שמשרתת משפחה אחת בלבד, והיא גם עשויה להשתרע על פני שטח המשתווה לשטח שתופס בניין בקרקע, ועדיין לשרת רק משפחה אחת במקום שבע, שמונה או עשרים משפחות. בהתאם לכך, על פי עקרון השיתופיות, ניתן בהחלט להעריך שמגורים בבניין הם בריאים יותר לסביבה מאשר מגורים בדירת גן פרטית, אך גם חשוב להבין שיש לנו עוד דרכים רבות להשפיע על הסביבה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

דרכים שונות ורבות להשפיע על הטבע פרט לצורת המגורים
כך למשל, אם אתם מתגוררים בבניין משותף, אבל נוהגים ברכב מזהם, מייצרים כמויות גדולות של זבל, משליכים פסולת לסביבה, עושים שימוש אינטנסיבי בניילונים ולא דואגים למחזר את מיכלי השתייה שלכם, ההשפעה השלילית שלכם על הטבע עלולה להיות גבוהה הרבה יותר מאשר אדם שחי בדירת גן ומשתדל באופן משמעותי לפעול למען הטבע, ולאמץ לעצמו אורח חיים ירוק ובריא. כיום, אנחנו עדיין לא חיים בעולם שבו כולם נוהגים אותו הדבר, וההבדלים בינינו נובעים רק מסוג הנכס בו אנו מתגוררים, ולכן לא ניתן להאשים או להתייחס בשלילה לאף בחירה של מקום מגורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כדאי ללמוד על הנושא יותר לעומק כדי להבין אותו
יחד עם זאת, אם השמירה על הטבע הוא ערך עליון עבורכם, ואם אתם רוצים להטמיע את העקרונות הללו בכל מהלך בחייכם, מגורים בבניין משותף הוא בהחלט המודל הידידותי ביותר לסביבה, גם אם תרומת הערך שלו בהשוואה למזהמים אחרים בהם אנו עושים שימוש ביום יום, היא שולית יותר. על מידת ההשפעה המדוייקת תוכלו ללמוד בהתייעצות עם איש מקצוע המתמחה בתחום ההגנה על איכות הסביבה, ותוכלו ללמוד זאת גם בעצמכם מקריאת מאמרים מקצועיים באינטרנט, סביב הנושא של הגנה על איכות הסביבה, והקשר של תהליכי בנייה וצורות מגורים על הטבע.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות