חפש ב:

פינוי בינוי, האם זה משתלם?

האם פרויקט פינוי ובינוי רווחי לדייר? מדוע הפרויקט חשוב? ומה שווה לכם לדעת לפני שאתם לוקחים חלק בפרויקט שכזה.

אורון איצקוביץ'|17.8.2015|12:48|2179 צפיות
בעבר, פרויקט פינוי ובינוי הוקם כדי לסייע לאוכלוסיות חלשות, שתנאי המחיה שלהם החלו להידרדר. בניין שניזוק, שינוי בתכנוני העיר או אם הייתה סכנה של קריסה. אך כיום, גם אנשים שמעוניינים לשדרג את הדירה והבניין שלהם, יכולים לנסות ולהשתתף בפרויקט שכזה.

במה בדיוק מדובר?
פינוי בינוי יכול להיות פרויקט מאוד משתלם לדייריו. שכן בגדול מדובר בהריסה של הבניין (הישן לרוב) שבו אתם גרים, שיכון הדיירים בדירה חלופית ולבסוף, קבלה של דירה חדשה ומשופצת ובניין משודרג ללא שום עלות מצידכם. מה הקבלן מקבל מזה? האפשרות להרחיב ולהוסיף עוד קומות לבניין שיהיו שייכות לו, רווח קבלני מהעירייה אחוזי רווח מהבניין. אך זכרו, שלא רק העירייה או הקבלן יכולים ליזום מהלך שכזה ובמידה ודיירי הבניין מצליחים לשתף פעולה ומתחברים תחת "הנהגה" אחת, הם יכולים לעודד את תחילת העבודה, למצוא את הקבלנים ולקבל את האישורים מהעירייה בעצמם.

לעמוד חברות בניה באתר Banknadlan לחצו כאן 


דירה חדשה ב"מתנה"

חשוב לדעת
כשפרויקט עומד להתחיל, חשוב לדעת ולהכיר את הזכויות שמגיעות לכל צד ועל מה חותמים בדיוק. ההנחות הן שבדרך כלל, היה מדובר באוכלוסיות ללא רקע משפטי ולכן היום וודאו שילווה אתכם עורך דין מתאם הדיירים בכל שלבי המשא ומתן אשר יוכל לסייע בתחומים שאתם לא בהכרח מבינים. זכרו שלא כל בעל דירה מחויב להצטרף לעסקה ולסרב לעבור, אך מצד שני, ישנן הדרכים כדי לברר אם הוא עושה זאת מתוך צורך אמיתי והצעת כספית שנועדה לנצל אותו, או שאותו אדם רק מנסה לנצל את הלחץ שנוצר על שאר החלקים בעסקה כדי לקבל רווח גדול יותר. כמובן, שלפני שחותמים, חשוב לברר איפה ישכנו אתכם והאם הדירה היא לפחות תואמת ברמת המחיה שלכם, מה בדיוק מתוכנן להריסה, כיצד תראה הדירה החדשה שלכם ומהם לוחות הזמנים. 

היתרון בעורך דין
לכן עורך דין הוא חלק אינטגרלי בפרויקט שכזה משום שהוא זה שיוכל לגשר בין כל הצדדים. הסיבות העיקריות שפרויקטים כאלה נופלים, הן בעקבות מחלוקות של הדיירים בינם לבין עצמם, חוסר הבנה לגבי החוזה ואותו עורך דין יכול לוודא שכולכם מודעים ליתרונות והחסרונות ושום דבר לא מתפספס. הזדמנות שכזו יכולה להיות חד פעמית ולהשפיע על עתידכם הכלכלי לטובה ובעלות כמעט אפסית.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות