חפש ב:

כמה זמן עד שקרקע מופשרת?

הפשרת קרקע הוא לא תהליך מובנה וקבוע מראש, ופרק הזמן שצריך לעבור עד הפשרת הקרקע, אם היא בכלל תופשר, יכול להיות שונה לחלוטין בין מקרים שונים.

צוות בנק נדל"ן|28.1.2016|15:46|3856 צפיות

ובכן, התשובה הקצרה היא שאין תשובה, ויותר מכך, שהשאלה עצמה לא נכונה, ולצורך מתן מענה ארוך ומפורט יותר נתחיל בהגדרות. קרקע מופשרת הוא מונח הקשור לקרקעות החקלאיות. לכל קרקע בישראל ישנו ייעוד כדוגמת קרקע חקלאית לפעולות חקלאיות כמו גידולי שדה, בקר, לול, בתי אריזה לחקלאות וכדומה, קרקע לבנייה פרטית המיועדת להקמת יחידות דיור, קרקע לבנייה מסחרית להקמת מבנים מסחריים כמו חנויות וקניונים, קרקע תעשייתית המיועדת למבני תעשיה ועוד סוגים של קרקעות כמו שמורות טבע וכדומה. הפשרה, משמעותה קרקע חקלאית שהייעוד שלה משתנה לקרקע לבנייה פרטית, מסחרית או תעשייתית.

לעמוד פרויקט חוף התכלת בהרצליה באתר BankNadlan לחצו כאן



כלל לא בטוח שהקרקע תופשר אי פעם
השאלה כמה זמן עד שקרקע מופשרת מניחה שכל קרקע חקלאית בסופו של דבר תופשר, ושישנו פרק זמן שניתן למדוד עד להפשרת הקרקע, ושתי ההנחות הן שגויות. לא כל קרקע חקלאית מועמדת להפשרה, וקרקע שכן מיועדת להפשרה, פרק הזמן עד ההפשרה תלוי בגורמים רבים, ולרוב אינו ידוע גם לגופים שאמורים לאשר את ההפשרה. קרקעות חקלאיות במושבים וקיבוצים חקלאיים, כנראה לא תופשרנה לעולם, מכיוון שזה אופי היישוב, והקרקע מיועדת לחקלאות בלבד. הסיכוי שקרקע כזאת תופשר הוא נמוך מאוד, ויכול להתקיים רק במקרה שלמשל ענף החקלאות בישראל יקרוס, ושהרשויות רואות ערך בהסבת הקרקע לייעודים אחרים, מה שדורש אירועים מכוננים של ממש בהיבט זה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

פרמטרים המשפיעים על הסתברות ההפשרה של קרקע
הסיכוי של קרקע חקלאית להיות מופשרת תלוי במאפיינים סביבתיים כדוגמת: קרקע הממוקמת בקרבת מקום מגורים שחווה צמיחה והתרחבות באופן כזה שעשויה להיות דרישה לקרקעות חדשות עליהן ניתן יהיה להקים יחידות דיור ומרכזי מסחר שיספקו מענה לצמיחת האוכלוסיה במקום. קרקע חקלאית יכולה להיות מופשרת גם כאשר הקרקע ממוקמת במיקום מרכזי שדרכו סביר שיעבור עורק תחבורה מרכזי, מה שאומר שבשלב כלשהו יצטרכו לשנות את ייעוד הקרקע, להפשיר אותה ולסלול עליה את עורק התחבורה. פרק הזמן שיעבור עד ההפשרה תלוי בקצב הצמיחה ובתכניות הבניה האסטרטגיות ביחס לאותו אזור, תכניות שלעיתים טרם גובשו כך שאף אחד לא יודע האם ומתי זה יקרה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לבחון את הפרמטרים באופן ספציפי לקרקע
במידה ואתם רוצים לקנות קרקע חקלאית מתוך הנחה שהיא תופשר בשלב כלשהו, ואתם תוכלו לייצר לעצמכם תשואה, עליכם לבחון את כל ההיבטים המשפיעים על שיקולי ההפשרה לפני שאתם רוכשים את הקרקע. במידה והקרקע כבר ברשותכם, עליכם לבחון את אותם היבטים בדיוק כדי להבין האם ומתי צפויה הקרקע להיות מופשרת. אין שום הבטחה, אין שום נוסחה מדעית ואין שום יכולת להגדיר זמן, לא עבור קרקע ספציפית, ובטח שלא עבור כל הקרקעות במעין נתון שיכול לשמש כתשובה לשאלה כמה זמן עד שקרקע מופשרת. ייעוץ מקצועי של מומחה נדל"ן יכול מאוד לסייע לכם להבין יותר את התחום של הפשרת קרקעות.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות