חפש ב:

טעויות שיכול לעשות כל משקיע בכל עסקה

השקעה בקרקעות יכולה לשאת סיכונים בדיוק כמו בכל ערוץ פיננסי אחר, ובמיוחד נכס נדל"ן אחר, ובנוסף גם סיכונים הקשורים לייעוד הקרקע, והתלות ברשויות בהיבט זה.

צוות בנק נדל"ן|28.1.2016|15:28|8065 צפיות

השקעה בקרקעות היא השקעה לכל דבר ועניין, כמו כל השקעה פיננסית אחרת, ובהתאם לכך גם נתונה לקבוצה של סיכונים שחלקם בעלי מכנה משותף עם שווקים פיננסיים אחרים, וחלקם רלוונטיים ספציפית לתחום הנדל"ן, וספציפית יותר לתחום הקרקעות. בסך הכל, השקעה בקרקעות היא השקעה המבוססת על כללי המסחר הבסיסיים והפשוטים ביותר של קניה בזול ומכירה ביוקר. ככל שרוכשים את הקרקע במחיר זול יותר, וככל שמוכרים אותה במחיר יקר יותר, כך ההשקעה מוצלחת יותר, כך התשואה גבוהה יותר והרווח הכספי גבוה יותר. העניין הוא שקרקעות הוא מוצר יקר ערך וכל טעות שאתם מבצעים יכולה לבטל את ההזדמנות במקרה הטוב, וליצור עבורכם הפסד כספי משמעותי במקרה הרע.

לעמוד הפרויקט אדמה - שביל התפוזים בהוד השרון באתר BankNadlan לחצו כאן



הערכתם שהקרקע תופשר בקרוב, אבל הכל השתנה
אחת הפרקטיקות הפופולאריות ביותר בעולם ההשקעה בקרקעות היא הפרקטיקה של רכישת קרקעות חקלאיות, המתנה לכך שהן יופשרו מתוך הערכה שהן אכן יופשרו בעתיד הקרוב, ולאחר הפשרתן, כששוויין קופץ כלפי מעלה, מכירתן ברווח משמעותי. הפשרת הקרקע הוא מהלך הנקבע על ידי רשויות התכנון, ואין שום ערובה שתהליך ההפשרה הזה אכן יצא אל הפועל. אתם עשויים לקנות קרקע לאחר שעשיתם בדיקות מקצועיות, שעל פיהן הסתברות ההפשרה של הקרקע היא גבוהה, וברמה המקצועית אכן היה נכון לקנות את הקרקע, אך כעבור שנה או שנתיים, פני הדברים משתנים וכעת כבר אין צורך להפשיר את הקרקע שלכם, וכל העסקה ירדה לטמיון.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

טעויות שיכול לעשות כל משקיע בכל עסקה
סיכונים נוספים יכולים להיות דומים יותר לסיכונים המתקיימים בכל תהליך מסחר, גם בשווקים הפיננסיים. כך למשל, אתם עשויים לקנות קרקע מתוך הבנה שמדובר בקרקע זולה, ולאחר הרכישה, לגלות שעשיתם טעות בראיית הדברים והמציאות, והמחיר ששילמתם תמורתה הוא גבוה מדי, מה שיקשה עליכם מאוד לייצר רווח על מכירתה. אתם עלולים לקנות קרקע מתוך התלהבות על הבאזז שמקיף אתכם סביב העלייה במחירי הנדל"ן, אבל בנקודת זמן שבה השוק מתקרב לנקודת מהפך שבה המחירים מתחילים לרדת חזרה, מה שמסתיים בכך שקניתם את הקרקע במחיר שיא, וכעת שוויה הולך ויורד, ואף אחד אינו רוצה לקנות אותה כי כולם ממתינים שהירידה תגיע לשיאה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

סיכונים גנריים המתקיימים בכל פעולת מסחר
סיכונים אחרים יכולים להיות קשורים ברמאות, הצגת נתונים במטרה להונות אתכם, עצות לא חכמות שאתם מקבלים מאנשים שאמורים להיות החכמים במקצוע, הסכם לא סגור היטב שמותיר פתח לפגיעה בכם ועוד שורה ארוכה של סיכונים בסגנון זה. המסקנה מכל אלה היא שעל אף שעולם הנדל"ן נחשב לתחום בטוח ויציב יחסית, סכומי הכסף הגבוהים מגבירים כל סיכון קטן לרמת סיכון גבוהה מאוד שעליכם לקחת בחשבון ולהיות מודעים לה, ובהתאם לכך לשמור טוב על כספכם, ולהיות גם מוכנים לסיטואציה בה תפסידו חלק ניכר מההשקעה שלכם.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות