חפש ב:

הביורוקרטיה בבניית דירות חדשות

ביורוקרטיה בעולם הדירות החדשות הוא עניין שסביבו נוצרה כבר תעשייה שלמה של אנשי מקצוע, אבל לביורוקרטיה הזאת יש סיבות ויש גם הצדקה.

צוות בנק נדל"ן|28.1.2016|15:24|8214 צפיות

אחד הביטויים הבולטים ביותר לביורוקרטיה הישראלית, הוא האופן בו מתנהלים תהליכי אישור בנייה של נכסי נדל"ן בכלל, ודירות חדשות בפרט, אלא שאם חושבים על הדברים לעומק, ולא נוטים להאשים את המערכות המסובכות ואת חוסר האיכפתיות של המנהיגים, מגלים שיש לכך סיבות טובות, לפחות באופן חלקי. התהליך הביורוקרטי בבניית דירות חדשות הוא תהליך שמתחיל בשלבי ההקצאה של קרקעות ותכנון הקרקעות במסגרת כפר עיר, ולאחר מכן מעבר בתוך משפך של אישורי וועדות ארציות ומקומיות, שאמורות על פי החוק לאשר כל פעולת בנייה המבוצעת במדינת ישראל, כשהחוק היבש כולל בזה גם הקמה של מלונה לכלב.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



ביורוקרטיה סביב סיבות תכנוניות וסביב סיבות לאומיות
ההצדקה לתהליך הארוך והביורוקרטי נחלקת לשניים: הצדקה תכנונית והצדקה לאומית. מדינת ישראל היא מדינה צעירה הנמצאת במצב של סכסוך לאומי הנמשך לאורך עשורים רבים. בהתאם לכך, המדינה רוצה שליטה מלאה בקרקעות שגם כך נמצאות בחסר במדינה כל כך קטנה, שחלק גדול ממנה הוא מדבר. על כן, כל מהלך של הקצאת קרקע הוא מהלך שצריך להסתמך על תהליכי חשיבה ותכנון שלעיתים דורשים מעורבות של מספר משרדים ממשלתיים לרבות משרד הפנים, משרד הבטחון, משרד הקליטה וכדומה. ההיבט השני של הביורוקרטיה הישראלית בהקשר זה הוא ההיבט התכנוני, העוסק בתכנון העיר והכפר.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

מגוון רחב של שיקולים שיש לשקול ולאשר לפני בנייה
הקמת ישוב, או אפילו מספר יחידות דיור בישוב קיים הוא תהליך שמחייב שורה של שיקולים כבדי משקל, החל מהיכולת של מערכת הביוב, תשתית המים והחשמל במקום לספק את המענה הנדרש לאוכלוסיה החדשה שתעבור לגור במקום, דרך שיקולים של נוף, הקצאות קרקע לייעודים מסחריים, תעשייתיים, פרטיים או חקלאיים, וכלה ביכולת של האזור לספק את צרכי האוכלוסיה החדשה מבחינת מקומות תעסוקה, מקומות בילוי, עורקי תחבורה וכדומה. בהתאם לכך, כל מהלך של בניית דירות חדשות בהיקפים גדולים הוא מהלך שמחייב מעורבות של שורת משרדי ממשלה, כשלכל משרד יש את ההסתייגויות שלו, ובמקרים רבים ישנם מהלכים מקדימים יש לסגור לפני שניתן האישור להקמת הדירות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הבנת המורכבות בתהליכי בנייה ברמה המקומית והארצית
שיקולים דומים קיימים גם בבנייה נקודתית בבתים קיימים כמו מחסן בחצר, מסתור כביסה, מלונה לכלב, סגירת פרגולה, פתיחת חלון וכדומה. כל מהלך כזה יכול להשפיע על השכנים, על המראה והאסתטיקה של הרחוב, והוא יכול ליצור הפרעות לציבור, ולכן חייב להישקל בצורה יסודית. סוגי בנייה אלה אינם קשורים בדרך כלל לתחום של בניית דירות חדשות, אך בהחלט מסייע בהבנת המורכבות של קבלת החלטות בתחום זה, ובהתאם לכך בביורוקרטיה שנוצרת סביב כל תהליך בנייה. אחרי שאמרנו את זה, בהחלט ישנן נקודות לשיפור, זירוז וייעול תהליכים, אך לעת עתה, הביורוקרטיה בבניית דירות חדשות הוא אלמנט חשוב ומרכזי שצריך לקחת בחשבון לפני כל פעולת בנייה שמבצעים.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות