חפש ב:

דירה חדשה או יד שניה

הבחירה בין דירה חדשה ובין דירה יד שניה היא בחירה של טעם, של העדפות אישיות ושל מיקום, רק חשוב להיות מודעים ליתרונות, החסרונות והסיכונים של כל אפשרות.

צוות בנק נדל"ן|27.1.2016|17:36|4629 צפיות

האם כדאי לקנות דירה חדשה או אולי דירת יד שניה, היא דילמה די שכיחה ופופולארית בקרב רוכשי דירות חדשות, והתשובה היא שאין תשובה אחת נכונה, וכל מקרה צריך להיבחן לגופו. לרכישת דירה חדשה מקבלן ישנם יתרונות כמו מחיר נמוך יותר בדרך כלל ביחס לדירה יד שניה בעלת מפרט זהה ובאותו מיקום, וכמובן בנייה חדשה, בית חדש, סטנדרטים עדכניים של בנייה וכדומה. מן הצד השני, רכישת דירה חדשה מקבלן צריכה להתבצע במרבית המקרים על סמך מפרט טכני מבלי שאתם יכולים לראות כלל את הדירה, מכיוון שזאת טרם נבנתה.

לעמוד פרויקטים באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן



יתרונות, חסרונות וגם סיכונים בכל מהלך רכישת דירה
רכישת דירה מקבלן גם כרוכה בסיכון מסויים סביב מצבו ואיתנותו הפיננסי של הקבלן, וכולם מכירים את הסיפורים של קבלנים שפשטו את הרגל באמצע תהליך הבנייה, וכספי הלקוחות ירדו לטמיון. ישנו גם הצורך לבדוק את הדירה המוגמרת, לבצע בדק בית ולבחון האם הדירה נבנתה על פי המפרט והאם היא עומדת בסטנדרטים העיצוביים, הפונקציונליים והבטיחותיים הנדרשים. כל אלה, למעט אולי הנושא של בדק בית, אינם רלוונטיים במקרה של רכישת יד שניה. יחד עם זאת, רכישת יד שניה היא בכל זאת יד שניה, ישנה יותר, אתם לא הראשונים שגרים בה, תשתיות הביוב והמים עלולות להיות במצב מעט רעוע וכדומה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

העדפות אופי – המראה החדש והנקי מול המראה האותנטי
אלו הם כמובן חסרונות שאולי לא רלוונטיים עבור מרבית האנשים, אבל כן משפיעים על מערכת השיקולים שלנו בבחירה. לעומת זאת, ישנם אנשים שמרגישים חיבור חזק עם מבנה שהוא לגמרי חדש בתוך רחוב חדש עם ריצוף חדש והכל חדש מסביב, לעומת אנשים שאוהבים את המראה היותר "עתיק", יציב ואותנטי על פני המראה החדש, דירה שכבר הוקמה בתוך אזור פעיל עם כל המערכות עובדות וכדומה. כפי שניתן לראות, לכל אחד מן המקרים יש את היתרונות שלו, ואי אפשר לבטל אף אחד מהם, ולכן מה שנותר הוא בחינה של ההעדפות האישיות וקבלת החלטה בהתאם לכך.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מיקום הדירה – שיקול מרכזי בכל תהליך הבחירה
בנוסף לכך ומעבר לכל זה, אחת השאלות המרכזיות שעשויות להכריע בין דירה חדשה ובין דירת יד שניה, הוא מיקום הדירה אל מול המיקום המועדף על הקונה. במקרים רבים אנחנו פשוט רוצים לגור במקום מסויים, בשכונה מסויימת ואפילו ברחוב או חלק רחוב מסויים. במקרה כזה, העדפת מיקום זו כנראה תקבל משקל גדול יותר משיקולים אחרים, ואנו נבחר במה שזמין עבורנו בין שניתן לממש את ההעדפה באמצעות דירה יד שניה, ובין שצריך לקנות דירה חדשה מקבלן.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות