חפש ב:

כיצד תשדרגו את הבניין

אנשים רבים מסוגלים להוציא עשרות אלפי שקלים כדי לשפץ את המטבח, החדרים וכו', שוכרים מעצבי פנים ומשקיעים את מלוא המאמץ כדי ליצור את התחושה הביתית שתטיב להם. לעומת זאת, ישנה התעלמות מאוד גדולה מהנושא של חזית הבית, בעיקר בבניינים. נדמה שמרגע יציאתו של הישראלי מביתו, הוא אינו אחראי יותר על כלום והוא לא ישקיע לזה מספיק זמן מינימלי כדי שיוכל לחוות הנאה מהמקום בו הוא חי. מדוע?

אורון איצקוביץ'|13.8.2015|15:53|2689 צפיות
אחד הדברים שחשובים לכולנו זהו עיצוב הבית. אנשים מסוגלים להוציא עשרות אלפי שקלים כדי לשפץ את המטבח, החדרים. אנשים שוכרים מעצבי פנים, אדריכלים ומשקיעים את מלוא המאמץ כדי ליצור את התחושה הביתית שתטיב להם. לעומת זאת, ישנה התעלמות מאוד גדולה מהנושא של חזית הבית, בעיקר בבניינים. נדמה שמרגע יציאתו של הישראלי מביתו, הוא אינו אחראי יותר על כלום, בייחוד אם מדובר על בניין שמשכירים בו דירות ולפעמים זה נראה שכל עוד הרכוש לו שייך אישית לאדם, הוא לא ישקיע לזה מספיק זמן מינימלי כדי שיוכל לחוות הנאה מהמקום בו הוא חי. 

היכן זה עובד
כמה פעמים יצא לכם להסתובב באירופה ולהנות מעיצוב הבתים, האדריכלות והסגנון האירופאי. ובכן, לא האוויר או ההיסטוריה דאגה למראה הזה, אלה האנשים. ברוב מדינות אירופה המערבית, עיריות רבות חוקקו נהלים וחוקים שמחייבות את בעלי הנכסים לשפץ את חזית הבניין מדי כמה שנים(!), ישנם כללים אשר אוסרים לעצב בניינים שלא כמו בשאר רחבי העיר כדי לא לפגוע במרקם המיוחד שלה, בעלי נכסים יקבלו קנסות במידה ויתקינו מזגנים בחזית הבניין והחשיבות לנושא גבוהה מאוד.


אחת "מסמטאות" בלגיה

ישראל
לצערנו, עיצוב החוץ הוא נושא שרק עכשיו התחיל להתפתח בישראל ואנשים רבים הבינו שכדי להנות מתחושה טובה ואכפתיות למקום בו הם גרים, צריך להשקיע גם בחזית הבניין ובעיצובו. עד עכשיו, בכל רחבי הארץ הנושא הזה הוזנח לטובת ההנאות האישיות וגם העיריות לא שמו לזה כדי שיוכלו להנות מצמיחה גבוה של בנייני ענק שצצים בין שכונות של בתים פרטיים. כל זה יחדיו גרם למצב בו כשאנחנו מסתובבים בשכונות רבות, אין אנו מסתכלים על כלום חוץ ממזגנים שמטפטפים על הרחובות ופחים זרוקים שמסריחים את הסביבה.

מודעות
הגברת המודעות מצד הממשלה והעיריות דרך חקיקת חוקים ונהלים ברורים יוכלו לשנות זאת, אבל עד שאלה יתעוררו, מודעות הדיירים לניקיון הסביבה שלהם והשכרה של חברות אשר יתפעלו זאת יוכלו להפוך את הסביבה שלכם למקום הרבה יותר מהנה ונקי. כמו גם השכרה של גננים אשר יוכלו לשתול עציץ או שניים שגם ישמרו עליכם מנזקי הפחמן דו-חמצני וגם ישרו אווירה יותר רגועה וכמובן ישנו פרויקט התמ"א 38.

תמ"א 38
הנושא של תמ"א 38 התחיל בעיקר עקב האזהרות לרעידת האדמה שצפויה לפקוד את ישראל בעתיד הקרוב. לכן, וועדי בניין רבים יצאו לשכנע את הדיירים שלהם שצריך להשקיע במיגון הבניין לרעידת האדמה ו"על הדרך" לדאוג לשיפוצו. הרי כאן נוצרת הזדמנות משום שגם ככה תהיה בנייה מסיבית בבניין אז כך גם אפשר לשפץ ולעצב אותו בצורה שתאפשר את רמת החיים של כל תושביו.
לצורך כך, תוכלו להוציא מכרז קבלנים ולחפש חברות בנייה שמתמחות גם בשיפוצי תמ"א 38. זכרו לקבל כמה הצעות מחיר ותוכלו לצאת לדרך עם תקווה לבניין שיהיה גם בטוח יותר וגם רמת החיים בו תעלה.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות