חפש ב:

איך לחשב משכנתא מול מחיר הדירה החדשה

הדרך הטובה והנכונה ביותר לחשב משכנתא מול מחיר דירה חדשה היא באמצעות מחשבון משכנתא שאותו אפשר למצוא ברחבי האינטרנט לשימוש חופשי.

צוות בנק נדל"ן|26.1.2016|15:59|3587 צפיות

רכישת דירה הוא מהלך פיננסי גדול, שרובה המכריע של האוכלוסיה פשוט אינם יכולים לבצע אותו מהון עצמי. ישנם כמובן בעלי הון שיכולים לקנות איזו דירה שהם רוצים ולשלם עבורה במזומן, אבל עבור מרבית האנשים, הדרך היחידה לקנות דירה היא באמצעות הלוואת משכנתא שאותה יחזירו במשך עשרות שנים. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הלוואת המשכנתא הוא טווח זמן ההחזר, שיכול להיפרש על 10, 20, 30 שנה ויותר, וכאשר לוקחים הלוואה לטווח זמן כל כך ארוך, יש לכך משמעות מבחינת גובה ההחזר הכולל לעומת גובה ההלוואה שנלקחה מראש.

לעמוד הפרויקט אלוני התבור באתר BankNadlan לחצו כאן



חישוב החזר המשכנתא על פי לוח שפיצר
עבור הבנק, כל הארכה של פרק זמן ההחזר של כל הלוואה, משקפת עלייה ברמת הסיכון עבורו. הבנק היה מעדיף שיחזירו לו את ההלוואה בתוך זמן קצר, שכן מי יודע מה יקרה עוד 5 שנים, עוד 10 שנים ובטח עוד 30 שנה? בהתאם לכך, בהלוואות משכנתא מיושם לוח החזרים הנקרא לוח שפיצר, במסגרתו ההחזר החודשי בנוי ממרכיב הקרן ומרכיב הריבית, כשבתחילת תקופת ההחזר רוב רובו של ההחזר החודשי מורכב מהחזרי ריבית, ורק חלק קטן מורכב מהחזרי קרן, כשלאורך תקופת ההחזר מצב זה הולך ומתהפך. החישוב של לוח שפיצר הוא כמובן לא משהו שאתם צריכים לדעת לעשות כדי לחשב משכנתא מול מחיר הדירה החדשה, ולכן ישנם כלים שיכולים לסייע לכם בכך.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

שימוש במחשבון משכנתא
הכלי החשוב ביותר העומד לרשותכם, הוא מחשבון המשכנתא. המדובר על תוכנה קטנה שבה תוכלו להזין מספר נתונים על ההלוואה ולקבל את יתר הנתונים החסרים. כך למשל, תוכלו להזין את גובה ההלוואה, את גובה הריבית בהלוואה ואת תקופת ההחזר, ולקבל את גובה ההחזר החודשי במונחי כסף, ואת סך ההחזר לאורך כל תקופת ההחזר. חשיבות הכלי בכך שאתם יכולים לשחק עם המשתנים, לשנות את גובה הריבית, את תקופת ההחזר וכדומה, ולראות כיצד כל שינוי קטן משפיע על סך ההחזר הכולל, מה שיכול לסייע לכם בבחירת העסקה המתאימה לכם ביותר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המוקד שלכם – ההחזר החודשי
אחרי שאמרנו את זה, סך ההחזר הוא בדרך כלל לא הפרמטר שאמור להכריע את הדילמה סביב ההצעות שאתם מקבלים מהבנקים השונים, אלא דווקא גובה ההחזר החודשי. היכולת שלכם לעמוד בהחזר החודשי הוא הפרמטר שישפיע בצורה הבולטת ביותר על איכות החיים שלכם, ועל היכולת שלכם לעמוד בהתחייבויות שלכם לבנק לאורך תקופת ההחזר, ולכן המטרה שלכם היא למצוא את מודל המשכנתא שמאפשר לכם לייצר החזר חודשי שבו אתם יכולים לעמוד בצורה נוחה. מן הסתם, החזר חודשי זה קשור גם להחזר הכולל, אך כבר כדאי שתהיו מוכנים, שסך ההחזר על הלוואת משכנתא הוא גבוה בדרך כלל באופן משמעותי מאוד ביחס לגובה הקרן שלקחתם, וזה סביר.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות