חפש ב:

מתי יפונה שדה דב?

ממשלת ישראל נמצאת בחילוקי דעות בנוגע לפינוי שדה דב, אך דעת הרוב עדיין שואפת לפנות את השדה כמה שיותר מהר ולשחרר את הפקק הקיים בת"א והסביבה. חשוב לציין שהוויכוח הוא מתי יפונה השדה ולא אם הוא יפונה.

צוות בנק נדל"ן|25.1.2016|17:17|3528 צפיות

כבר תקופה ארוכה שבמשרדי הממשלה מתכוננים לאחד הפרויקטים הגדולים שיחל את השינוי המתוכנן באזור המרכז והתקווה הגדולה לשחרור הפקק הגדול בהיצע הדירות המתוכננות באזור. פרויקט שדה דב המתוכנן אמור לספק כ-16 אלף יחידות דיור חדשות ופינוי השדה אמור לחול ביוני הקרוב של שנת 2016. הבעיה שנוצרה כיום היא בקשתם של 3 משרדי ממשלה המבקשים לדחות את פינוי שדה התעופה לתאריך הפינוי המקורי בשנת 2019 בשל האפשרות שחסרונו של השדה יפגע בעיר אילת ותושביה שמשתמשים בשדה דב כבחל המקשר את העיר למרכז הפועם של המדינה.

לעמוד פרויקט שדה דב באתר BankNadlan לחצו כאן


פרויקט שדה דב יפנה מקום ל-16 אלף דירות חדשות!

טענות המתנגדים
העתירה לבג"ץ נגד הפינוי טוענת כי ביטול הטיסות האזרחיות משדה דב תביא לפגיעה בעיר הדרומית שתושביה משתמשים בשדה דב כ"תחנה מרכזית" וכנקודת חיבור למרכז הארץ עבור חולים ואנשי עסקים, וכי לא נבחנו חלופות ראויות שעשויות למנוע את הפגיעה בתעופה הפנים ארצית. הסיבה השנייה גורסת כי העיכוב בהליך התכנוני, שיוביל להערכת משרד התחבורה לכך שהיתרי בנייה לא יוצאו לפני מועד הפינוי בפועל של השדה על-ידי חיל האוויר. 

לפרויקטים באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

אנשי משרד הבריאות הצטרפו למתנגדי הקדמת פינויו של שדה דב בטענה שמטופלים רבים יפגעו מהשינויים הצפויים בטיסות לקבלת שירותים רפואיים באזור המרכז. משרד הבריאות מנסה לעמוד על כך שהשירותים הרפואיים הניתנים באילת אינם מספקים, בשל כמות התושבים החיים בחלק דרומי זה של המדינה ובשל ריחוקה הגיאוגרפי הקיצוני משאר מרכזי הרפואה בארץ. לשדה התעופה דב יש חשיבות בהקשר זה, ושינוי נתיב התעופה לנתב"ג מהווה חלופה לא ראויה מאחר והוא יוצר סירבול ומאריך את משך הנסיעה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם הטענות אכן מוצדקות? ומה יקרה אם לא יפונה השדה בהקדם האפשרי
תומכי הפינוי המוקדם טוענים שאין זמן לבזבז וכי יש לקדם את הפרויקט על מנת לשחרר את מרכז הארץ מהביקוש שמעלה את מחירי הדירות ללא סוף ולהתחיל לפתור את משבר הדיור שכן רק ע"י בניית דירות, משבר הדיור באמת יסתיים. בין היתר נטען במסגרת עמדת המדינה כי אין סיבה לדחות את הפסקת הפעילות  שכן במוקדם או במאוחר הדבר יעשה ובסופו של דבר אותם טיסות יעברו לשדה התעופה בן גוריון. הסכנה הגדולה יותר במידה והפרויקט יידחה היא דחיית השיווקים, וההשלכות השליליות הכרוכות בכך על ישימות פרויקט מעבר צה"ל לנגב. כפי שקבע מנכ"ל משרד ראש הממשלה, דחיית הפסקת הפעילות האזרחית עלולה להגדיל את הסכום שהוקצה לפינוי השדה שיילקחו מתקציב המדינה וייפגעו ללא סיבה במשרדים האחרים. נזכיר שוב כי פינוי שדה דב, שמתוכנן להסתיים בשנת 2019 עתיד לפנות מקום לבניית אלפי יחידות דיור חדשות על השטח שנמצא בשטח השיפוט של העיר תל-אביב. מדובר באחת מעתודות הקרקע המשמעותיות ביותר לבנייה באזור המרכז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות