חפש ב:

מה יישאר מארץ בראשית?

קק"ל פועלת נגד מדינת ישראל שמבקשת לפנות את שטחי היער המעטים שנשארו בירושלים לטובת מתחמי מגורים חדשים.

צוות בנק נדל"ן|19.1.2016|15:54|1988 צפיות
תוכנית ספדיה, שבמקור ביקשה לשנות את ייעודו של הר חרת משטחי יער טבעי ובנייה מאסיבית של 20,000 יחידות דיור ובוטלה, חזרה לסיבוב נוסף בעיקבות לחץ ממשלתי ודרישה לבניית דירות חדשות במערב ירושלים. התוכנית נדחתה כבר בשנת 2007 לאחר מאבקים והתנגדויות של הארגונים הירוקים ועיריית ירושלים, שדרשו לשמר את מעט הטבע הירוק שמייחד את עיר הבירה, אך כעת פועלת הממשלה ע"י תוקף קידום תמ"א 1 לעריכת תוכנית נוסח מאוחד לתוכניות המתאר ברמה הארצית, בלא לשנות מהקבוע בתוכניות שהוטמעו בו.


הר חרת

ייתכן ותוכנית ההרחבה אינה חוקית
אנשי קק"ל הבחינו כי בחלק מהאזורים בארץ, יועדו לבנייה גם מתחמים המוגדרים כשטחי יער, ובהם מתחמים במערב ירושלים שנכללו בתוכנית ספדיה שנפסלה ב־2007. בתוכניות שהוכנסו לדיונים על תמ"א 1, כללו גרסא לתוכנית לבנייה במורדות רמות ובאזור מצפה נפתוח המפורסם בזכות שתי להקות צבאים המשוטטות בו. התוכנית הראשונית כוללת בנייה של 1,600 דירות חדשות וכבר  אושרה להפקדה, אך בעיקבות הבחנה של אנשי קק"ל והעירייה, עיריית ירושלים הגישה עתירה לביטולה. המתחם בתמ"א 1 למעשה גדול יותר משטח התוכנית המקורית ופולש לכיפת המצפה, אשר נחשבת לאזור מיוחד מבחינה אקולוגית.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

חשיבותו של הטבע התנ"כי
כל הצדדים מבינים בחשיבות הבנייה בירושלים כהמשך הפעילות להורדת מחירי הדיור, אך לפי עתירת העירייה, ישנם מספיק שטחים לבנייה אשר לא יפכעו במרקם המיוחד של הטבע בירושלים. אנשי קק"ל טוענים כי מדובר בהליך לא חוקי שכן שינוי ייעוד של שטחי יער, שמורות טבע וגנים, אפשרי רק לאחר אישור תוכנית מתאימה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.
זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בסופו של דבר, לנו כאזרחי ישראל, חשוב שנוכל להכיר ולהינות גם מהטבע התנ"כי שעליו אנו נלחמים כדי לחיות כאן בשלווה.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות