חפש ב:

מתי להשקיע בקרקע?

השקעה בקרקעות יכולה להתבצע במספר מודלים, על כן, שאלת העיתוי של ההשקעה בקרקע מסויימת צריכה לקחת בחשבון את סוג ההשקעה בקרקע, שכן מה שנכון ליזם נדל"ן לאו דווקא נכון לאדם פרטי שמחפש לעשות "אקזיט" מהיר על הקרקע.

מערכת בנק נדל"ן|19.1.2016|10:30|1737 צפיות

באופן עקרוני, העיתוי האופטימלי לרכישת קרקע הוא הזמן שבו ערך הקרקע הוא הנמוך ביותר. זמן זה יכול להיקבע על פי רמת הביקוש לנכסי נדל"ן באזור מסויים, או על פי מעמד הקרקע. קרקע חקלאית היא קרקע זולה יותר באופן משמעותי מאשר קרקע לבנייה, ולכן רכישת קרקע חקלאית יכולה להיות מאוד אטרקטיבית, אך זאת אך ורק במידה וקיימת הערכה מקצועית כלשהי לגבי שינויים רגולטורים צפויים לגבי אותה קרקע, שינויים שיאפשרו לשנות את מעמדה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן


מה שנכון ליזם נדל"ן לאו דווקא נכון לאדם פרטי שמחפש לעשות "אקזיט" מהיר על הקרקע.

קרקע באזורי ביקוש נמוך נוכחי עם צפי לעלייה בביקוש
כמו כן, רכישת קרקע זולה יכולה להתבצע גם עבור קרקעות לבנייה באזורי ביקוש נמוך, הצפויים לחוות עלייה ברמת הביקוש. הערכות מסוג זה דורשות מעורבות של אנשי מקצוע שאכן יכולים לבחון את כל הנתונים בשוק על מנת להעריך מהלכים עתידיים כאלה. אחרי שאמרנו את זה, במידה ומודל ההשקעה הוא מודל של ייזום נדל"ן, במסגרתו צפוי להיבנות במקום פרויקט נדל"ן גדול, הרי שעלות הקרקע הופכת לעניין מעט יותר שולי. לא שולי כלל וכלל, אך בהחלט עניין שסביבו ניתן להסתפק במשא ומתן עיקש להשגת המחיר האטרקטיבי ביותר שאפשר עבור אותה הקרקע.

לעמוד מגרשים וקרקעות באזור השרון באתר BankNaadlan לחצו כאן

רכישת קרקע לצורך הקמת פרויקטי נדל"ן
יזם נדל"ן המעוניין למשל לקנות קרקע שעליה יבנו שלושה מגדלי מגורים, צריך לבחון את התשואה הצפויה ממכירת יחידות הדיור באותם מגדלים, ובמידה ומדובר בתשואה אטרקטיבית גם עם המחיר הנוכחי של הקרקע, אין שום סיבה שלא לקנות אותה, על אף שמחירה לכאורה נמצא בקצה העליון האופייני לה. כמשקיעים פרטיים, העיתוי של רכישת הקרקע צריך תמיד להתמקד סביב היכולת לקנות קרקע זולה, כשישנם סימנים המצביעים על כך שערך הקרקע צפוי להשתנות בעתיד הקרוב.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בחינת שינויים צפויים סביב ערך הקרקע בעתיד
בחינת הצפי לשינוי ערך הקרקע הוא תהליך מקצועי שצריך להתבצע על ידי איש מקצוע. כך למשל, קרקע חקלאית הנמצאת בקרבת אזור מגורים שחווה תהליך התפתחות, או בטוואי שטח שבו צפוי להיסלל עורך תחבורה ראשי, היא קרקע שישנם סיכויים טובים שייעודה ישתנה במהלך השנים הקרובות לטובת מטרות אחרות. קרקע חקלאית באזורים חקלאיים פעילים תישאר כזו כנראה לאורך עשורים רבים ובכלל, כך שאין כל הצדקה לרכוש אותה כקרקע להשקעה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות