חפש ב:

מה זה דירה להשקעה?

דירה להשקעה היא דירה שאותה רוכשים במטרה ברורה לייצר רווח כספי, ולא להשתמש בה למגורים. רווח כספי זה יכול להגיע בשתי צורות מרכזיות: רכישת הדירה והעמדתה להשכרה, או רכישת הדירה, השבחתה ומכירתה במחיר גבוה יותר.

מערכת בנק נדל"ן|19.1.2016|10:21|1661 צפיות

דירה הוא נכס נדל"ן המיועד למגורים, ויחד עם זאת, אין שום הכרח שבעל הנכס יהיה גם זה שיגור בו, וגם אין שום הכרח שמטרתה של רכישת הנכס היא רכישת דירה לצורך מגורים. דירה להשקעה היא דירה שאותה רוכשים במטרה ברורה לייצר רווח כספי, ולא להשתמש בה למגורים. רווח כספי זה יכול להגיע בשתי צורות מרכזיות: רכישת הדירה והעמדתה להשכרה, או רכישת הדירה, השבחתה ומכירתה במחיר גבוה יותר. בשני המקרים, המטרה היא לייצר רווח כספי, בין באופן מתגלגל מחודש לחודש ומשנה לשנה, ובין באופן חד פעמי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



חשיבות המחיר בדירה להשקעה
כאשר אנו קונים דירה, חשוב מאוד שנבחן את נושא המחיר בצורה דקדקנית, ושנעשה את כל שאנו יכולים על מנת לשלם את מחיר המינימום שאפשר. יחד עם זאת, כאשר אנו קונים דירה לצורך מגורים, אנחנו יכולים לשלם מחיר מעט גבוה יותר ממה שהיה אפשר, ואולי אפילו ממחיר השוק, ועדיין להיות מרוצים מהרכישה. לעומת זאת, כאשר מדובר ברכישת דירה להשקעה, הצורך בתשלום המחיר הנמוך ביותר שאפשר, מקבל משנה חשיבות, שכן היכולת שלנו להשיג את המטרה ולייצר רווח כספי תלויה מאוד בסכום ההשקעה בנכס.

לעמוד השקעות נדל"ן בחו"ל באתר BankNadlan לחצו כאן

הגדרת סוג ההשקעה והמטרה
אחרי שאמרנו את זה, לפני שרוכשים דירה להשכרה, חשוב מאוד להגדיר מה הוא סוג ההשקעה שאנו מבצעים קרי, האם אנו קונים דירה כדי למכור אותה ברווח, או שאנו קונים אותה כדי להשכיר אותה. בהתאם להחלטת ההשקעה, עלינו לאתר את הדירה המתאימה באזור המתאים, על פי בחינת התשואה הממוצעת לאותו סוג השקעה באותו אזור, בחינה שמומלץ לבצע בסיוע איש מקצוע כדוגמת מתווך, שמאי או איש נדל"ן שמכיר את רמת המחירים בשוק, את הביקוש לשכירות והביקוש לקניה באזור ואת התשואה הממוצעת שניתן לצפות לה.



שיקולים שונים בכל סוג השקעה
במידה ואנו קונים דירה להשקעה המיועדת למכירה, חשוב מאוד להשקיע את כל הזמן הנדרש במציאת עסקה כדאית ואטרקטיבית באופן יוצא דופן. במקרה כזה, ייתכן שנבחר לחפש דירות מוזנחות בעלות פוטנציאל גבוה של שיקום והשבחה. דירות אלה יכולות להיות מוצעות בעשרות אחוזים מתחת למחיר השוק, ועם השקעה מצומצמת יחסית בשיפוץ הדירה, נוכל להעלות את ערכן לרמה כזאת שתייצר לנו רווח אטרקטיבי. במידה אונו קונים דירה להשקעה המיועדת להשכרה, חשוב לבחון את התשואה השנתית על הדירה, וגם במקרה זה כמובן, חשוב למצוא עסקה אטרקטיבית במחיר זול, אם כי הקריטיות של פרמטר זה אינה דומה למקרה של השקעה לצורך מכירה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

חשוב להיעזר באנשים מקצועיים
בכל מקרה, חשוב להבין שדירה להשקעה הוא נושא הדורש ידע מקצועי, היכרות עם השוק וניסיון בתחום, ולכן אם אין לכם את אלה, חשוב שתסתייעו באיש מקצוע שילווה אתכם, ינחה אתכם ויוכל לסייע לכם בצמתי ההחלטה המרכזיים, בהם עליכם להחליט על נטישת או סגירת עסקה. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות