חפש ב:

האם להשקיע בנכס לשיפוץ או נכס חדש?

בין שתשואה נוצרת לאחר שרכשתם נכס חדש במחיר מציאה, ובין שהיא נוצרת לאחר שרכשתם נכס במצב רעוע והעלאתם את ערכו באמצעות שיפוץ יסודי, השקעה בנכס לשיפוץ או בנכס חדש היא סוגיה שחשוב להתייחס אליה, אך לחלוטין לא מדובר בסוגיה המרכזית שצריכה להנחות אתכם בקבלת ההחלטה.

מערכת בנק נדל"ן|18.1.2016|16:23|1602 צפיות

ובכן, השקעה בנכס לשיפוץ או בנכס חדש היא סוגיה שחשוב להתייחס אליה, אך לחלוטין לא מדובר בסוגיה המרכזית שצריכה להנחות אתכם בקבלת ההחלטה. הדבר היחיד שחשוב מבחינתכם הוא היכולת שלכם לייצר תשואה אטרקטיבית על ההשקעה, בין שתשואה זו נוצרת לאחר שרכשתם נכס חדש במחיר מציאה, ובין שהיא נוצרת לאחר שרכשתם נכס במצב רעוע והעלאתם את ערכו באמצעות שיפוץ יסודי. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לומר שעלות תהליך שיפוץ יסודי תהיה בדרך כלל נמוכה יותר מאשר תוספת התשלום שתצטרכו לשלם על נכס חדש, אך אין זה אומר שהאפשרות ההפוכה לחלוטין אינה קיימת.



הצורך למקד את מאמץ החיפוש אחר נכס להשקעה
אחרי שאמרנו את זה, אנו חיים בתוך עולם אמיתי, שבו יש לנו משאבים מוגבלים, זמן מוגבל ושאיפות אישיות, ולכן אין לנו את היכולת להתפזר סביב כל האפשרויות, ולהשקיע אנרגיה בכל האפשרויות שמציע לנו השוק, ולכן אנו רוצים למקד את המאמץ סביב סוג מסויים של נכסים. במקרה כזה, בהחלט ניתן לומר שההסתברות לביצוע השקעת נדל"ן אטרקטיבית יותר, היא גבוהה יותר כאשר מדובר בנכס לשיפוץ, בנכס שבו אתם מוסיפים לנכס ערך שלא היה קיים בו בזמן שרכשתם אותו.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

ההיבטים הפסיכולוגיים של עולם הנדל"ן
רכישת נכסי נדל"ן הוא לחלוטין לא מדע מדוייק, ומעורבים בו גם רגש, וגם פחדים וגם אילוצים שונים המופעלים על הקונה. במצב זה, על אף שזה ישמע מפתיע, אפשר להשפיע על עמדותיו של הקונה גם בפעולות שיפוץ מאוד פשוטות כמו צביעת הקירות והחלפת הריצוף לקרמיקה. לצורך המחשבה בלבד, תהליך זה שיכול לעלות לכם למשל כ 20 אלף שקלים, יאפשר לכם לדרוש מחיר הגבוה ב 50 אלף שקלים מהמחיר שיכולתם לגבות לו לא הייתם מבצעים את השיפוץ הקצר הזה, פשוט מכיוון שהקונה מרגיש הרבה יותר טוב והרבה יותר בנוח בדירה שמוכנה כבר לקראתו, ושנראית בשיאה.



השלם שגדול מסך חלקיו
דברים אלה מקבלים כמובן משנה תוקף כאשר מדובר בשיפוץ משמעותי. במקרה של נכס הדורש שיפוץ, האטרקטיביות של הדירה היא מאוד נמוכה, ולכן המוכר ממנו אתם קונים את הנכס יסכים בדרך כלל לרדת למחירים נמוכים משמעותית ממחיר השוק. מן הצד השני, שיפוץ מקיף, יאפשר לכם להביא את הדירה למצב שימשוך קונים רבים, ויעלה את ערך הדירה בעיניהם אף מעבר למחיר השוק.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

לא כדאי להתעלם מהזדמנויות
ככל שתהיו פעילים יותר בתחום זה, כך תוכלו לזהות דירות אטרקטיביות יותר, לבצע את השיפוץ בעלויות נמוכות יותר, ולהשקיע בדברים שמשפיעים במידה הרבה ביותר על שווי הנכס לאחר השיפוץ. בשורה התחתונה, ישנה בהחלט אטרקטיביות עסקית בבחירת נכס לשיפוץ, ואם אתם מחפשים סוג מסויים של נכסים להתמקד בו, זה הוא הסוג הנכון, אך לחלוטין לא כדאי להזניח לחלוטין את התחום של נכס חדש, בחיפוש אחרי נכסים להשקעה. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
פשוט תחכו >>
נסטיה, 19/01/2016 16:52
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות