חפש ב:

תוכנית המתאר של העיר תל אביב אושרה

תוכנית המתאר הגרנדיאוזית של תל אביב יוצאת לדרך עם פוטנציאל להוסיף 200 אלף דירות חדשות ושינוי מאסיבי שישנה את פניה של העיר הלבנה.

צוות בנק נדל"ן|4.1.2016|17:23|4018 צפיות

לאחר שש שנים ארוכות, אושרה תוכנית המתאר הגדולה של העיר תל אביב ע"י הוועדה המחוזית והוציאה את תל אביב אל אחד הפרויקטים הגדולים שראתה מדינת ישראל. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה, לאחר חודשים ארוכים, את תוכנית המתאר הראשונה לעיר אי פעם. התוכנית תקבע את מגמות התכנון וצורת התפתחות של ת"א עד שנת 2025. התוכנית תתבצע ע"י קביעת ייעודי הקרקע השונים בעיר ואת הגובה וצפיפות הבנייה בכל אתר ושכונה. כמו-כן התוכנית תפקד על שינוי התשתיות בעיר ושדרוגם לטובת האוכלוסייה השלמה שתצטרף אל העיר.

לעמוד הפרויקט DaVinci TLV באתר Banknadlan לחצו כאן


הפרויקטים הרבים שמסמתכים על תוכנית המתאר
תוכנית המתאר תפקח על פרויקטים רבים בעיר לשם הגדלת יחידות הדיור באזורים השונים. תוכנית שדה דב תוסיף לפי הערכות כ-15 אלף יחידות דיור, פרויקט נווה שרת מזרח כ-5,000 יחד', ופרויקטים של פינוי בינוי בשכונות הוותיקות יוסיפו עוד כ65 אלף יחידות דיור חדשות. יחד עם כ-75 אלף יחידות הדיור הקיימות בתוכניות קיימות, תוכנית המתאר מכוונת ל-200 אלף יחידות דיור חדשות שיצטרפו לתל אביב של היום. רק לצורך השוואה, כיום תל אביב מונה 190 אלף יחידות דיור. נוסף על הפרויקטים הללו יצטרפו פרויקטים המבקשיפ ליצור רחובות מסחריים חדשים איינשטיין ברמת אביב ולה-גארדייה בשכונת יד אליהו, העברת התחנה המרכזית החדשה ולבסוף, הרחבת שדרות רוטשילד לים.

לפרויקטים נוספים באזור המרכז באתר Banknadlan לחצו כאן 

רגע היסטורי בתולדות העיר הלבנה
אישור תוכנית המתאר הוא בהחלט רגע היסטורי בתולדות העיר הלבנה, אך עלינו לציין כי אין הדבר אומר שכל הפרויקטים המתוכננים אושרו, אלא שתוכנית המתאר היא הרעיון שמכווין את הפרויקטים הרבים שיזמים שונים מנסים לקדם. על הפרויקטים החדשים שיבקשו לקדם להתאים את עצמם לדרישות תוכנית המתאר ואלה יוכלו להקדם ללא הצורך באישור של הוועדה המחוזית.

לפרויקט מגדלי הטמפלרים באתר Banknadlan לחצו כאן


מדיניות ההסתרה של ביצוע תוכנית המתאר
מתנגדי התוכנית תולים את בקשותיהם לעיכוב התהליכים בעיקר בגלל העובדה שתוכנית המתאר לא הייתה זמינה לציבור עד אישורה ע"י הוועדה, בעיקר בכל הנוגע לתוכניות פינוי הבינוי, ולכן הם מקווים שיוכלו לעכב את התוכנית ע"י הגשת ערערים אשר ישנו את החלטות הוועדה. אך כאן נשאלת השאלה, האם תוכניות שתפקידן לעצב מחדש עיר לצורך הדורות הבאים אמורות להתחשב בדור הנוכחי?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות