חפש ב:

האם קבוצות הרכישה הן הגורם לעליית המחירים האחרונה?

שוק נדל"ן כמרקחה בעקבות זכייתה של קבוצת גינדי במכרז דרום הקריה. בהצאחדות הקבלנים טוענים שקבוצות הרכישה עוד יעלו את מחירי הדירות.

צוות בנק נדל"ן|4.1.2016|14:58|2030 צפיות

שוק הנדל"ן סוער בעקבות זכייתה של קבוצת גינדי במכרז דרום הקריה עם הצעה של 436 מיליון שקל. הסיבה לזעם מצד הקבלנים הוא שגינדי זכתה במכרז כשהציעה הצעה כספית הגדולה פי שתיים ממחיר המינימום, ובעקבות כך, טוענים הקבלנים, שבקבוצת גינדי יאלצו למכור את הדירות החדשות במחיר כפול מהמחיר המקורי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

מכרז דרום הקריה
במכרז דרום הקריה נוצר מקרה מעניין בו קבוצות הרכישה מסוגלות להציע מחירים גבוהים על הקרקע כשהן יודעות שיקבלו הטבות מיסוי שקבלנים חוקיים לא מקבלים, ולהציע דירות במחירים נמוכים יחסית. כלן, קבלנים המשתתפים באותם מכרזים מרגישים שהם נאלצים להעלות את המחיר עבור הקרקע על מנת לזכות. כך עלול להיווצר מצב שקבלנים יבקשו מחירים גבוהים מהמחיר הממוצע בשוק ומחירי הדירות יעלו על מנת שהקבלנים יוכלו לצאת עם רווח לאחר סיום הפרויקט.


נאלצים להעלות את המחיר עבור הקרקע על מנת לזכות במכרז.

דרישות התאחדות הקבלנים
אנשי ההתאחדות דורשים מהממשלה לתקן את האפליה הקיימת בשוק הבנייה למגורים, המאפשרת לקבוצות הרכישה להנות מהטבות מיסוי. הטבות המיסוי שניתנות לקבוצות הרכישה מאפשרות להן להציע מחירים גבוהים על קרקעות מבוקשות ובכך להעלות את מחירי הקרקעות בישראל. אך האם טענה זו היא אכן קבילה, או שמא הקבלנים צריכים להבין שישנם פרויקטים שהם לא אמורים לזכות בהם והרצון שלהם להשיג עוד פרויקט מנצח הוא זה שמעלה את מחירי הדירות?

לעמוד חברות בניה באתר Banknadlan לחצו כאן

קבוצות הרכישה מנגד
מצד אחד, לא ניתן לתת לקבלנים את האפשרות להיות האחראים היחידים בשוק הדיור בישראל.שכן בשוק חופשי, כל אחד יכול לחבור לקבוצת אנשים ולהחליט להקים פרויקט. ובסופו של דבר, אם מחיר הדירה שאדם רוכש מקבוצת רכישה זול יותר מהמחיר שהיה מקבל מקבלן (שכן אין איזשהי הבטחה מצד הקבלנים לא להעלות מחירים), הרי זה משובח. מצד שני, ישנם כיום קבוצות רכישה רבות שעקב חוסר הניסיון שלהן עלולות להציג מחיר שישתנה פעמים רבות והקבוצה תבחר להעלות את מחיר הדירה על מנת לצאת עם רווחים.


ישנה דרישה לפיקוח ממשלתי על היזמים שניגשים למכרזים ועלולים להקפיץ את מחירי הדיור והקרקעות כך סתם.

תועלתו של פיקוח ממשלתי 
הפתרון היותר אפשרי שניתן להציע הוא סיווגם של קבוצות הרכישה ובדיקה מקיפה שתעצור יזמים לא מנוסים, אשר מסוגלים להבטיח מחיר ראשוני, אבל לא לעמוד בעלויות הדרושות ובעקבות ההצעה הראשונית הלקויה, מחירי הדירות והקרקעות יחלו לעלות. צריך לזכור שבאותו מכרז הגיעה למקום השני קבוצת רכישה נוספת שמחיריה היו יותר סבירים. בסופו של דבר רק ע"י חקיקה שתחייב את היזמים והקבלנים להציע מחירים שפויים במכרזים אשר עדיין יציגו רווחים גם לחברות, ופיקוח נכון על שוק הנדל"ן יוכל להציג הורדות מחירים. לסיכום, שוק הנדל"ן זקוק לשריף שישים לב למתרחש וימנע הצעות גרנדיאוזיות העלולות להתברר כחתול בשק.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות