חפש ב:

העלייה השביעית - מחירי הדירות לא עוצרים

מי צודק? במשרד השיכון טוענים לירידת מחירים של 4 אחוזים כשבדיקות אחרות מדווחות על עלייה של 8 אחוזים במחירי הדירות, מתחילת השנה.

אורון איצקוביץ'|29.12.2015|16:58|2173 צפיות

חזרנו לעליית המחירים המהירה. משרדי האוצר והשיכון מנסים לאתר סימני חולשה בשוק הדיור המקומי. הבעיה העיקרית לכך היא עליית המחירים שלא מרפה ודיווחים על גידול שנתי של 8 אחוזים בקצב מחירי הדירות בישראל.  מאבק פנימי נוסף מתנהל מול השמאי הממשלתי שדיווח על עליית מחירי הדירות בשיעור של 1.4% במהלך הרבעון השלישי, כשלעומתו משרד השיכון פרסם נתונים על ירידת מחירים של 4% מול הרבעון השני. 

לעמוד מבצעי נדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן


ממתינים לתוצאות תוכנית מחיר למשתכן

משרד השיכון מול מחירי הדירות
נתוני המדדים מלמדים שהירידה בקצב העסקאות לא בהכרח מבשרת על ירידה במחירים שכן רק לאחרונה דיווחו במשרד האוצר כי ברבעון השלישי נרכשו 24 אלף דירות - ירידה חדה של 33% בהשוואה לרמת השיא שנרשמה ברבעון קודם, בעיקר בעקבות השפל שנרשם בעסקאות שביצעו משקיעי הנדל"ן.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

משיכת הרוכשים לפריפריה צריכה להעשות באמצעות משרד התחבורה
מדינה שמזניחה את תשתיות התחבורה בכלל ותחבורה ציבורית בפרט אינה יכולה לצפות שכמות גדולה יותר של דירות ישפיע על רמת המחירים באזורי הביקוש. הפתרון למשיכת רוכשים נוספים הוא שת"פ בין משרד התחבורה ומשרד אוצר שיכינו תוכנית שתתאים לציפיות הרוכשים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בנק נדל"ן

עיקוב העסקאות בניסיון להורדת מחירים זמנית
משרד האוצר מפרסם את הסקירה לחודש אוקטובר, שלפיה נרכשו 7,700 דירות, ז"א, עלייה של 18% לעומת המספרים שנרשמו בספטמבר ועלייה של 14% מול אוקטובר של השנה שעברה. לכן, באוצר עושים מאמץ רב למצוא בכל זאת סימנים להאטה בשוק הדיור. לדוגמא, התוכנית למשתכן שכבר גורמת למחוסרי דירות רבים להמתין עד להגרלות מחיר למשתכן.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות