חפש ב:

הילד בן 30 ועדיין אין לו דירה

משבר שוק הנדל"ן הישראלי מחד והיעדר התחרות משני, מובילים יותר ויותר צעירים לחזור ולגור עם הוריהם כדי להילחם ביוקר המחייה ולהגיע ליום שיוכלו לחסוך לדירה.

אורון איצקוביץ'|24.12.2015|13:3|2371 צפיות

שיעור הזוגות הצעירים הנשואים וחיים בדירה השייכת להם ירד ב-20% בעשור האחרון ומנגד שיעור הצעירים מגילאי 18-34 שממשיכים לגור עם הוריהם ממשיך לעלות. המחקר שמביא את המספרים הללו חישב צעירים במגוון גילאים לעומת אותו הרכב בשנות ה-90 ונתצונים מדברים בעד עצמם. שיעור הזוגות בני 31-34 הגרים בדירה בבעלותם ירד בכ-12% כשבנוסף על כך שיעור גילאי22-28 הגרים עם הוריהם עולה ב-8%. הנתונים הללו נגרמים עקב מספר בעיות עיקריות שהתפתחו בישראל ומקשים על הדור החדש לרכוש דירה.

אם אתם לא רוצים לרכוש דירה, תוכלו להשקיע בקרקעות ולשמור על הכנסה חודשית


דור העתיד מחפש פתרון אמיתי

יוקר המחייה = הכנסות שלא עולות לעומת הוצאות שרק מתייקרות 
ב-25 השנים האחרונות, היו רק 4 שנים בהן מחירי הצריכה בישראל היו קרובים לרמה התואמת את ההכנסה לנפש. תוצאה זו מאפיינת בעיקר את ישראל הסובלת מקשיים בשוק הצריכה בעיקבות מחירי הצריכה שממשיכים לעלות עקב חוסר תחרות מצד אחד ומיסים גבוהים מצד שני, אשר מפילים את כל הנטל שנוצר על המשקיעים, בעלי המוצרים ועוד, על הצרכן שסופג את כל עליית המחירים אל משכורת שלא עולה במידה.

לעמוד דירות חדשות באתר Banknadlan לחצו כאן

עובדים חלשים = מורידים את האבטלה, אבל נשארים עניים
תופעת עובדי הקבלן ממשיכה להתרחב וכיום כבר יש מעל ל-150 אלף עובדי קבלן ביראל. רובם של עובדי הקבלן, הגיעו מלכתחילה מעמד סוציו אקונומי נמוך ולכן אינם מסוגלים לוותר על האפשרות למשכורת, למרות משכורת נמוכה ותנאים חסרים. כדי לצמצם את הפגיעה בעובדים חלשים ולהגביל את תופעת מיקור החוץ למקרים שיש בה היגיון כלכלי, צריך להגמיש את ה-העסקה בשוק העבודה, ולדאוג לאכיפה קפדנית של זכויות עובדי הקבלן.



מספר המפרנסים בבית גדל
עם השנים מספר המפרנסים בבתי המשק הישראלי עלה, עלייה זו נוצרה כנראה בעיקבות הצעירים שבוחרים להישאר בבית הוריהם, כך שכל בית זוכה למפרנס נוסף הדואג לעלייה באיכותו וברמת החיים בו. עלייה זו ברמת החיים יוצרת מצב בו האוכלוסייה דורשת שרמת החיים של תמשיך לעלות ולכן אופי הדירות המתבקשות, נעישות בהתאם לביקוש הישראלי. אפשר לראות את השינויים היום כשקבלנים ויזמים מתחילים לשווק יותר דירות בעלות 2-3 חדרים בלבד והחלה ירידה בביקוש לדירות 5 ו-4 חדרים או בגודלו של הבית עצמו.

לעמוד מבצעי נדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום, הגידול במפרנסים למשק הבית לא יוכל באמת לשמש כפיתרון להתמודדות עם הקיפאון בשכר העובדים הממוצע בשוק, לפחות לא לאורך זמן. שיעורי התעסוקה בישראל קרובים למיצוי הפוטנציאל שלהם ובינתיים יוקר המחייה ממשיך לעלות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות