חפש ב:

השכרה מול קנייה. מה באמת משתלם?

בישראל עולים הקולות הטוענים שהשכרת דירה אינה משתלמת ומשולה לזריקת הכסף שלכם לפח. אז האם באמת עדיף לקנות דירה ולשלם את "שכר הדירה" על הנכס שיהיה בבעלותכם?

אורון איצקוביץ'|22.12.2015|17:17|2177 צפיות

רבים שואלים עצמם מה משתלם יותר? רכישת דירה או השכרה. רכישת דירה יכולה לתת לכם את תחושת הביטחון והיציבות, אבל עליית המחירים שולחת אזרחים רבים לזכור דירה רק משום העובדה שאין הם יכולים להשקיע את כספם לרכישת הדירה שהם רוצים. מה שכן הדבר מרגיש כאילו הם זורקים את כספם לפח משום שהם עדיין יבקשו, ביום מן הימים, לרכוש דירה. לכן, נשאלת השאלה מתי בעלות כדאית, ועבור מי? במחקר שנעשה עם שתי קבוצות בנות 2,000 איש (בקבוצה הראשונה נמצאו לווים שנטלו משכנתאות לרכישת בית, והשנייה, קבוצה של שוכרים), נמצא כי בעלות אינה מתאימה לכל אחד בכל המצבים. בדרך כלל היא רווחית לטווח הארוך. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

בעלות על דירה היא קשה, אך שכירות קשה יותר
היחס של בעלי הבתים ושל השוכרים בכל רמות ההכנסה הצטמק מן השיא של בועת הנדל"ן ועד למיתון הגלובלי. אבל, קבוצת בעלי הבתים סיימו את המחקר עם הון רב יותר לעומת מקביליהם השוכרים. אומנם, בעלי הדירות גם הפסידו יותר, אך זה רק משום שהיה להם יותר מה להפסיד ובאותו מובן הם עדיין יכלו לשמר הון רב יותר. בהמשך, ראו שאומנם השוכרים הרגישו יותר חופשיים מהבחינה הכלכלית, אך הם לא בנו תיקי השקעות רווחיים אחרים, כלומר, כשם שבעלי הדירות השקיעו את מרבית כספם בדירה ולא השקיעו בפרויקט נוסף, רוב השוכרים לא עשו דבר עם כספם ולכן עם הזמן, בעלי הדירות יכלו לייצר רווח.


קבוצת בעלי הבתים סיימו את המחקר עם הון רב יותר לעומת מקביליהם השוכרים

תשואה כדאית
כשמנסים לחשב את הסכומים המושקעים ברכישה ובהשכרה ישנם 3 מאפיינים לפיהם אפשר להעריך למי יתאים לרכוש את הנכס ולמי להשכיר. ההשוואה הממוצעת מראה שההבדל הוא בזמן המגורים של הרוכש/שוכר. במידה והשוכרים מעוניינים לשכור את הנכס לתקופה קצרה אזי כאן השוכר מאבד את כספו לעומת הרוכש שבסופו של דבר זוכה לנכס בבעלותו. היתרון של השוכר מגיע כאשר מדברים על תקופת מגורים ארוכה מאוד. או אז למי שמשלם שכירות יש יתרון בתנאי שהם מפרישים כסף לחיסכון שיצבור הון במשך השנים, משום ששכר דירה הוא בדרך כלל זול אל מול המשכנתא ורבים המקרים שבעלי דירות מגלים שאינם יכולים לשלם את המשכנתא ואז הם מעורבים בקנסות והלוואות נוספות על מנת להשלים  את פירעון המשכנתא.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר Banknadlan לחצו כאן

הפן הפסיכולוגי 
החיסרון לגבי רוכשי הדירה מונע לפעמים בעיקר בגלל הפן הפסיכולוגי. תחושת הביטחון היא לא תמיד מדויקת שכן הבית לא שייך לבעלי המשכנתא אלא לבנק ובמציאות, הבית יהיה בבעלות הרוכשים רק לאחר תקופת המשכנתא שנמשכת ליותר מ-20 שנה. אפקט נוסף הוא הלחץ המשפחתי שכן ישנם זוגות צעירים הרוכשים דירה בעקבות לחץ משפחתי אשר גובר על ההיבט הכלכלי נטו עד עשיית טעויות ולקיחת משכנתא לא מחושבת כמו שצריך. מנגד שוכרי הדירות, אשר רוצים להרגיש חופשיים, אינם מבינים שבטווח הקצר הם מאבדים את כספם כשכיום שינן דירות שגם אפשר לשלם עליהם תוך 15 שנים והם יכלו לזכות בנכס אשר מתחיל לצבור רווח עתידי.


שכירות יכולה להשתלם כלכלית בעיר כישנו אפיק השקעה נוסף אשר ישמר את הוצאות השכירות של השנים

לעמוד נדלן בחו"ל באתר Banknadlan לחצו כאן

סיכום
זוגות השוכרים את דירותיהם לשנים הקרובות צריכים לחשוב ברצינות על אפשרות להשקעה אשר תוכל לייצר להם רווחים ותפצה בעתיד על ההשקעה הכספית "הכפולה". ולעומתם רוכשי הדירה צריכים לבצע חישוב קר הכולל את אפשרות ההוצאות על ילדים כשהם מחשבים את עלויות המשכנתא ורק לפי כך לחשוב האם הם באמת מעוניינים לרכוש (או מסוגלים לרכוש) את הבית שאותו הם רוצים. ובנוסף, לנסות ולצמצם את תקופת המשכנתא כדי שיוכלו לייצר תשואה עתידית מהנכס שבבעלותם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות