חפש ב:

שוק המיסים ברכישת הדירה

מה מרכיב את מחיר הדירה החדשה שאתם עומדים לרכוש? ועד כמה משפיעים מסי הרכישה על מחירי הדירות? בכתבה הבאה:

אורון איצקוביץ'|22.12.2015|12:0|2191 צפיות

ישראל היא מהמדינות עם נטל המיסים מהגבוהים ביותר בעולם המערבי. כשמדובר בנדל"ן, מיסי נדל"ן הם מיסים המושתים על הרוכש ועל המוכר נכס, והם מורכבים ממספר גורמים כמו: היטל מע"מ, מס שבח, השבחה ומס רכישה . אז מהי המשמעות שלאותם היטלים?

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

מע"מ
מע"מ הוא מרכיב מס העומד לפי ערכו של הנכס. כיום, המס עומד על 17% לאחר שבמשרד האוצר הורידו את גודל המס באחוז בודד, כדי לעודד את השוק.



היטל השבחה
מיסוי חובה שחל על תשלום זה, מכוון לבעל נכס ששוויו עלה בעקבות הישורים השונים או שינוי בשוק הנדל"ן. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מחליטה על גודל ההיטל ועל שיעורו. 

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר Banknadlan לחצו כאן

מס רכישה
מס רכישה הוא מס שמשלם הקונה. מס רכישה מהווה תוספת על הנכס שנקנה, והוא מחושב לפי מדרגות מס. קניתם דירה ראשונה במחיר של עד 1.8 מיליון ₪? על פי מדרגות המס, תשלמו בין 0% עד 3.5% מערך הדירה. לעומת זאת, אם ברשותכם מספר דירות ואתם מתכננים לרכוש דופלקס במחיר "מבצע" של 4 מיליון ש"ח, תשלמו מס גבוה יותר בשיעור 10% - 8% מערך הדירה.




מס שבח
מס שבח הוא מס שמשלם המוכר. מס שבח, כך שרווח ההון שהוא נהנה ממנו בעת מכירת הנכס עובר בחלקו לרשות המיסים. ההמצאה הישראלית הזו, נועדה, בין היתר, להבחין בין רווח הון מעסקאות נדל"ן לבין רווחים אחרים.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר Banknadlan לחצו כאן

פטורים
בעבר, נהנו המוכרים מפטור מלא על מס שבח, במידה ועברו יותר מארבע שנים מביצעו העסקת מכירה של הנכס, גם אם המוכרים החזיקו בכמה נכסים. אך החל מהשנה הפטור הזה בוטל. הפטורים ממס רכישה הם מגוונים ורבים, וכדאי לבדוק אם תהיו זכאים לפטור חלקי או מלא. הרשימה חלקית של הכאי הפטור כוללת: עולים חדשים, זכאי משרד השיכון, נכים, דייר מוגר, העברת נכס במסגרת מתנה מקרובים מדרגה ראשונה, דירות במסגרת פרויקט פינוי – בינוי וכו'.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות