חפש ב:

צעד קטן בניסיון לפתור תסבוכת ביורוקרטית

בקרוב יתקיים דיון בכנסת, בניסיון להקל על יזמים וחברות בנייה במקרים של תוספות בניה אשר לא היו צפויות בתכנון הפרויקט.

אורון איצקוביץ'|21.12.2015|15:13|2098 צפיות

ועדת הרפורמות תתכנס היום בניסיון להתיר את הפלונטרים השונים החלים על פרויקטים רבים ע"י הגשת הצעת חוק להגדלת כוחה של הרשות המקומית בנתינת הקלות בנייה במסגרות השונות. לפי הצעת החוק שיזם ח"כ אלי כהן יוכלו ועדות מקומיות לאשר זכויות בנייה נוספות בתוספת של 20% לפרויקטים חדשים, במידה והדבר מתאפשר. כיום, הקלת שבס מאפשרת הגדלה של מספר יחידות הדיור בפרויקט בנייה, על מנת לדאוג שהיזם תמיד יזכה לרווח על פעולתו (ולעודד יזמים אחרים לפעול), אך מבלי להגדיל את שטח הבנייה עצמו בפרויקט.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן




הצטרפו לעמוד הפייסבוק של Banknadlan 

השינוי שמציעים בוועדה
הצעת החוק תעלה מחר לדיון ראשון, מציעה לאפשר עוד 20% מעבר להקלת השבס הקיימת עם השינוי המהותי שיתיר גם תוספת זכויות בנייה ולא רק חלוקה שונה של מספר הדירות. השינוי הנוסף הוא שתוספת ה-20% תוכל להיות מאושרת על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה בניגוד למציאות כיום שתוספת זו מאושר רק ע"י הועדה המחוזית משום שתוספת כזו נחשבת לסטייה ניכרת מהתוכנית. ניתן רק להבין עד כמה הפרויקט עלול להתעכב במצב שכזה.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר Banknadlan לחצו כאן

לוחות הזמנים של הצעת החוק
חשוב לציין שהצעת החוק אינה מציעה לקבוע את המצב החדש לתמיד אלא רק כהוראת שעה לזמן קצוב שלאחריו תיבחן השפעת המהלך. זאת על מנת לוודא שיזמים יוכלו להשתמש בחוק החדש על מנת להשיג רווחים נוספים על חשבון בעל הנכס שמוכר אותו. בדיון שמתוכנן להתקיים מחר בוועדה לרפורמות, צפויים להשתתף שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וגם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי שלקולם יש כוח משמעותי בהפיכת החוק למציאות מוגמרת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות