חפש ב:

סופה של תקופה? לאן נעלמו קבוצות הרכישה

במהלך שנות האלפיים נחשפנו אל עידן קבוצות הרכישה, בו הובטח לנו מחירי דירות נמוכים יותר מאשר ברכישה עצמאית. אלא שבעקבות שינויי המס ותקלות שמתרחשות בדרך אל הדירה, נשאלת השאלה האם זו סופה של תקופה?

אורון איצקוביץ'|17.12.2015|15:50|2388 צפיות

קבוצות הרכישה - סוד הקסם
הרעיון הבסיסי הוא גיבוש רוכשי דירות פוטנציאליים, תוך ביצוע הליכי הקמת פרויקט הבנייה באופן עצמאי, ללא תלות בקבלן. תחילה,חותמים על הסכם שיתוף פעולה בין השותפים לבין מארגני הקבוצה, לאחר מכן, רוכשים את הקרקע כשבמקביל, פונה הקבוצה לקבלת ליווי בנקאי לשם רכישת הקרקע שעליה יוקם הפרויקט. לבסוף, מתקשרת הקבוצה עם קבלן מבצע ואדריכלים לצורך בניית הדירות בפרויקט.

לפרויקטים באתר Banknadlan לחצו כאן



התחלה של מאבקים רבים
המכה הקשה לקבוצות הרכישה הגיעה בתחילת 2011, עם כניסתן לתוקף של הוראות חוק אשר הכבידו עליהן את ידן. בעקבות חיוב המע"מ על רכישת קרקע בידי קבוצת רכישה, הקבוצות שהתארגנו ולא לקחו זאת בחשבון, נתקעו וקבוצות אחרות התפרקו מחוסר כדאיות. במקביל, קרנן של קבוצות הרכישה המשיך לרדת בשל כישלונות של מארגנים לא מנוסים שלקחו על עצמם פרויקטים מעבר ליכולתם ולמעשה אין כמעט קבוצת רכישה שהמחיר לדירה שנקבע בעת השיווק, תאם למחיר הסופי שנדרש תמורתה. 

לעמוד חברות הבניה באתר Banknadlan לחצו כאן

האם זה אומר שתם העידן של קבוצות הרכישה?
צריך לזכור כי מאחורי כל המקרים שנכשלו עומדים זוגות, משפחות ויחידים מהמעמד הבינוני, שהשקיעו את מיטב כספיהם ברכישת הקרקע, ולבסוף הקרקע עומדת כאבן שאין לה הופכין. חברי קבוצה רבים יידרשו לשלם בסופו של דבר סכום העולה על שוויה של דירה דומה הנמכרת מקבלן באותה עיר.



היכנסו לעמוד הפייסבוק של Banknadlan

תקווה חדשה
שוק קבוצות הרכישה עדיין יכול להיות אטרקטיבי, כאשר מדובר בבנייה באזורי ביקוש, ובפרט כאשר הפרויקט מנוהל על ידי גוף מקצועי ובעל ניסיון. חברות אלה ילוו את הפרויקט מראשיתו ועד סופו לטובת חברי הקבוצה, והן מספקות מעטפת של שירותים, שכל קבוצת רכישה זקוקה לה. לסיכום, תדע כל אם עבריה, שרוצה לרכוש דירה באמצעות קבוצות רכישה, שבדרך ייתכנו עוד עלויות לא צפויות וצריך להיות בעלי לב חזק ולא להיבהל מכל שינוי.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות