חפש ב:

דויד גוליית והעיר בית שמש

משרד השיכון הכריז על ביטול תוכניתו המקורית להקמת 1,200 יחידות דיור חדשות בעקבות ממצאים ארכאולוגים שהתגלו במקום.

אורון איצקוביץ'|17.12.2015|11:20|1412 צפיות

לאחר מאבק ממושך בין משרד הבינוי והשיכון והארגונים הירוקים לגבי לתוכנית הגן הלאומי בחורבת קייאפה בבית שמש, הושגה הסכמה שאיחדה בין הצדדים על ביטול התוכנית המקורית ל-1,200 יחידות וצימצומה לבנייה של 800 יחידות דיור בלבד. 

לעמוד פרויקטים בירושלים והסביבה באתר Banknadlan לחצו כאן 

עבר מול עתיד
תחילת הסיפור מגיע עד שנות ה-90, לפני שנמצאו באזור ממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים, אז קידם משרד הבינוי את התוכנית להרחבת בית שמש ב־15 אלף דירות כש-1,200 מהן אמורות היו להיבנות בחורבת קייאפה. לאחר שנים של תיכנון והכנה, החלו במקום חפירות ארכאולוגיות בהן מצאו שרידים של עיר מבוצרת מוקפת חומת סוגרים, ובה הכתובת העברית הקדומה ביותר שנמצאה עד היום. בעקבות כך הוחלט שהפרויקט יוסט הצידה, אך בעקבות הגילוי נעשו בדיקות נוספות וגילו שהאזור כולו מלא בשרידים ארכאולוגיים וכך החל המאבק בין הצדדים בין שימור ההיסטוריה לבין שינוע האתר והפיכת האזור למקום מגורים.

 כאן התרחש אחד הקרבות החשובים בהיסטוריה היהודית. צילום: חברת Skyview

התוכנית המקורית הייתה חייבת להשתנות
משרד הבינוי התנגד במקור להכרזה על השטח כגן לאומי ולפני כשנה הוא הציג במסגרת הדיונים בנושא בוועדה המחוזית מתווה מרוכך, המפחית את מספר הדירות. המבנים הקרובים לאתר ינמכו בשתי קומות משתוכנן ומספר הדירות יירד ל־970. רשות העתיקות התנגדה גם לתוכנית הזו, ולבסוף נפתרה המחלוקת באמצעות פגישה של מנכ"ל רשות הטבע עם מנכ"ל משרד הבינוי.

לעמוד דירות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

שימור ההיסטוריה
לאחר המפגש הצדדים הגישו תוכנית לגן לאומי שכולל גם את שתי הגבעות והשלוחה, בהן היו אמורים לקום בניינים שהיו מתחברים למרחבים של עמק האלה, והוצג מתווה מרוכך שלפיו ויתרו על 400 דירות שייבנו בכיפה, ויבנו רק 800 דירות בשלוחה. ההסכם נחתם לאחר ביקור של אנשי משרד הבינוי למקום וההבנה שאין מחלוקת על המהות ההיסטורית של האזור, בו נערך הקרב בין דוד לגוליית וצורך למנוע משמורות הטבע המעטות של ישראל להפוך לעירוניות.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות