חפש ב:

האם עוד רפורמה בדרך להיתקע?

רפורמת התכנון והבניה שאמורה להיכנס לתוקפה בינואר 2016, מראה סימני משבר ראשונים כשעובדי הוועדות המקומיות מאיימים בעיצומים אם לא ישופרו תנאי התעסוקה שלהם.

אורון איצקוביץ'|16.12.2015|11:10|2187 צפיות

חלקה השני של הרפורמה שאמורה להיכנס לתוקפה בתחילת ינואר ותפקידה לייעל את העבודה מול ועדות הרישוי, עלולה לגרור עימה עיצומים. נציגי ההסתדרות טוענים כי הסיבה לאיומי השביתה היא סרובם של אנשי משרד האוצר לדיאלוג עם נציגי העובדים על תנאי העסקתם החדשים משום שהרפורמה מעלה את דרישות העבודה של העובדים ובמידה ואנשי האוצר לא ישבו עימם, עובדי וועדות התיכנון מאיימים באי הפנקה של טפסי 4 והיתרים, לא יונפקו אגרות בנייה ולא ניתן יהיה להגיש תוכניות שינוי יעוד.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


כל רפורמה והמאבק שלה

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר Banknadlan לחצו כאן

מה הוביל לאיומי השביתה?
התיקון ברפורמה שייצר את אי ההסכמה, נקרא תיקון 101 האמור להכניס שינויים מהותיים בעבודת הוועדות ובהליכי הרישוי, תוך הרחבת סמכויותיהן של אנשי הוועדות, על מנת לאפשר להם עצמאות מול הוועדות המחוזיות. מטרת הסופית היא, לייעל את תהליכי קבלת היתרי הבנייה, בצורה ממוחשבת ולקצר את זמני המענה לציבור. טענות העובדים הן שהמהלך החדש מביא לפגיעה במעמדם של עובדי הוועדות. משרד האוצר לא רק נמנע ממשא ומתן עם נציגי העובדים, אלא פועל ומוביל צעדים שיוצרים הפליה לרעה של העובדים הוותיקים כשאפשר לקלוט עובדי תכנון חדשים רק במתכונת של חוזים אישיים, ובו בזמן עודכנו טבלאות השכר של החדשים.

אל תשכחו להצטרף לפייסבוק של Banknadlan לעידכונים יומיים

תשובת אנשי האוצר
הדרישות של נציגי העובדים הן כי שר האוצר ינחה את ממונה השכר והסכמי עבודה, להקמת צוות משא ומתן ולקדם את ההידברות לגבי תנאי העסקתם עובדי התכנון והבנייה. במשרד האוצר כבר הודיעו שיעשו זאת וידונו על השלכות תיקון 101 לגבי העובדים הרלוונטים לעניין, בתקווה להגיע להסכמות במהרה ולאפשר את העבודה התקינה של הוועדות ושיפור השירות לתושבים בתחום זה. לנו רק נשאר לשאול האם הצדדים מבינים שעליהם לדעת לעבוד ביחד ולא אחד נגד השני?

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות