חפש ב:

כיצד להעריך את שווי הדירה

איך קובע השוק מהו מחיר הדירה? איך תעריכו זאת בעצמכם? וכיצד תוכלו לדעת שלא מרמים אתכם בהצעת המחיר? בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם להתמודד עם מחירי השוק המשתנים.

אורון איצקוביץ'|12.8.2015|11:51|3683 צפיות
כשהאזרח הממוצע בודק נכס, תמיד נשאלת השאלה עד כמה הוא מוכן לשלם עבור הדירה? מה יהיה הרף העליון שהוא יוכל לעמוד בו והאם זה שווה את ההשקעה? האפשרויות העומדות לפניכם נמצאים אצל שמאי הדירות, המתווך והיכולת (והסבלנות) שלכם לבצע סקר שוק מקיף בו תוכלו לקבל מחיר מוערך של הדירה. הבעיה היא שהמחיר תמיד משתנה בהתאם לנסיבות וכשמסתכלים על המצב כרגע מעט מרחוק, הקבוע היחידי בשוק הוא מצב ההיצע והביקוש שיקבע לרוב את מחיר הדירה.


 לקנות את הדירה שתמיד רציתם במחיר שפוי

משתנים
בשוק הנדל"ן ישנם עשרות משתנים המשפיעים על מחירי הדירות שתבדקו. נתחיל באזור, שכן הוא הפרמטר החשוב ביותר - דירה בת"א מן הסתם תהיה יקרה יותר אל מול אותה דירה בדיוק אשקלון או נהריה. גודל הדירה, הקומה, מספר החדרים היצע וביקוש, אור וכיווני אוויר הם רק המשתנים המוכרים לרוב האזרחים שלפיהם מנסים להעריך את מחיר הדירה. לאחר מכן, צריך להתמודד עם המשתנים הפחות מוכרים - המטבע המקומי, המדד בשוק, כלכלת ישראל, גובה הריבית, שוק המשכנתאות - אשר פרוצים לשינויים תמיד, מבלבלים את הראש והופכים את כל התהליך למסובך ומורכב כל כך. 

שיטות להערכת מחיר הדירות בשוק
הזמנה של שמאי חיצוני היא הדרך הבטוחה ביותר לדעת את מחיר הדירה שאתם רוצים לקנות. הוא מכיר את חוקי המשחק ויודע לבצע הערכת מחיר הכוללת את המשתנים המוכרים והפחות מוכרים וייתן לכם את המחיר האמין ביותר. הבעיה הקטנה היא עלות ההזמנה שכן מחירו של שמאי עלול להגיע לאלפי שקלים לצורך בדיקה וככל שהוא מוכר יותר כך מחירו יעלה. כיד להתמודד עם מחירים גבוהים כאלו, אתם יכולים להתייעץ עם מספר מתווכים בעלי ידע מספק ובדיקה עם מספר של מתווכחים ייתן לכם הערכה ממוצעת שתוכלו להרגיש בה בטוחים. לבסוף השיטה האחרונה, והמתישה ביותר, היא הבדיקה העצמית (באינטרנט, בסביבה שכונת הדירה ובעיתונות) היתרון בה הוא שהיא בחינם, אבל החיסרון מגיע בסבלנות שתאלצו להפגין בזמן הבדיקות, והביטחון במידע שאספתם ללא "אישור מגורם מוסמך".

לעמוד פרויקטים במבצע באתר Bnaknadlan לחצו כאן

לבסוף, כשתעריכו את מחיר הדירה, אל תצפו שהמוכר יקבל זאת בצורה אוטומטית ולכן חשוב להבין שמדובר במשא ומתן, לפעמים ארוך, ששווה את ההמתנה. אם חיכיתם עד עכשיו כדי לקנות דירה, אז אין סיבה שלא תוכלו לחכות עוד מעט כדי לקנות את הדירה שתמיד רציתם במחיר שפוי.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות