חפש ב:

עדכון מאבקי הממשלה במשקיעי הדירות ותוצאות הביניים

המאבקים הנמשכים בין שרי האוצר למשקיעי הנדלן נמשכים גם בממשלה הנוכחית ובינתיים לא הורידו את מחירי הנכסים, אבל הם כבר מתחילים להכביד על השוכרים. אז האם המאבק הממשלתי יישא פרי?

אורון איצקוביץ'|14.12.2015|18:9|1546 צפיות

השאיפה לצמצם את חלקם של המשקיעים בשוק הנדל"ן מלווה את מעצבי מדיניות הדיור כבר שנים. ככל שאפיקי ההשקעה האחרים נהפכים לפחות כדאיים במציאות של ריבית אפסית (שפירושה פחות כדאיות לשים את הכסף באפיקים סולידיים מצד אחד, ותמריץ ליטול הלוואות נדיבות לרכישת דירה מצד שני), עוד אנשים נדחפים להשקיע את כספם הפנוי בדירות ושרי האוצר מנסים להשפיע על המשקיעים, בטענה כי הם "תופסים את הדירות לזוגות הצעירים", ומתוך תפיסה שצמצום חלקם בקרב רוכשי הדירות יסייע לבלימת עליות המחירים.

לעמוד דירות חדשות מקבלנים באתר Banknadlan לחצו כאן
 
השינויים המיידיים בשוק הדירות
ואכן, הנתונים שפורסמו גם בימים האחרונים מעידים כי העלאת המיסוי אכן תרמה להקטנת חלקם של המשקיעים מכלל בעלי הדירות בשיעור לא מבוטל. אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר דיווח כי ברבעון השלישי של 2015 נרכשו 3,900 דירות להשקעה, ירידה חדה של 69% בהשוואה לרמת השיא שנרשמה ברבעון הקודם. השפל בפעילות המשקיעים בשוק הנדל"ן ברבעון השלישי בא לידי ביטוי לא רק בערכים הכמותיים של רכישות אלו, אלא במידה בולטת עוד יותר בשיעור הרכישות מסך העסקאות, שירד ל-16% בלבד, "רמת שפל היסטורית".

לעמוד נדל"ן עסקי באתר Banknadlan לחצו כאן



מאבקי הכוח הללו ידרשו מהציבור עוד סבלנות ארוכה

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר Banknadlan לחצו כאן


באוצר מנסים להרגיע
באוצר מנסים כמובן להרגיע את החוששים, עם תחזית ולפיה רבים משוכרי הדירות יעברו בשנים הקרובות לצד השני ויצטרפו למעגל בעלי הדירות, בעקבות מכרזי מחיר למשתכן שיאפשרו להם לקנות דירות בהנחות גדולות. ועם כל זאת, מדובר כמובן בהבטחה שעוד רחוקה מאוד ממימוש, ולפי שעה התפרסמו תוצאות מכרזים לכ-3,000 דירות מוזלות (פתרון לחצי פרומיל ממשקי הבית שאין להם דירה בבעלותם). כרגע כל שנותר הוא להמתין עד שאחד הצדדים יזכה להישגים אל מול הצד השני.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לעידכונים יומיים

בדרום: משקיעים מחכים לקצינים
המגמה הניכרת מהנתונים היא כי הביקוש לדירות בשכירות נוסק, וההיצע צולל. אבל כאמור, בשתי ערים, דימונה וירוחם, התמונה שעולה מהנתונים היא הפוכה. אפשר להניח כי עיר הבה"דים שהולכת ונשלמת בצומת הנגב היא הגורם לגאות במספר המודעות ולצמיחת ההיצע בדיור להשכרה באזור זה. העברת פעילות הצבא לנגב סייעה למשוך ולשכנע משקיעים בנדל"ן לבוא ולרכוש דירות ביישובי האזור. אלה קנו שם דירות בשנתיים האחרונות, בציפייה לביקוש שהם מאמינים שיגיע מצד אנשי הקבע אשר יעבדו בעיר הבה"דים ובקריית התקשוב בבאר שבע. ימים יגידו האם זו היתה השקעה בטוחה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות