חפש ב:

ההקלות שנועדו לשפר את הכדאיות הכלכלית בפינוי בינוי

ועדת הרפורמות סיכמה עם רשות מקרקעי ישראל על רשימת ההקלות שנועדו לשפר את הכדאיות הכלכלית בפרויקטים של פינוי בינוי.

אורון איצקוביץ'|14.12.2015|17:29|1473 צפיות

מסמך העקרונות הרפורמה שעליה סיכמו ועדת הרפורמות ורשות מקרקעי ישראל יופצו, בקרוב, ע"י הרשות עד התאריך ה-15.1.16. ההקלות שעליהם חתמו הצדדים מדברים על הקצאתה של קרקע משלימה שתאפשר להגדיל את כמות יחידות הדירות שנבנות בפרויקט. לפי הסיכום גודל הקרקע המשלימה לא יוגבל וייגזר מכמות יחידות הדיור שיבנו. כמו כן בכל הסכם גג שתחתום המדינה עם רשות מקומית, 10% מכספי המימון יוקצו לפרויקטים של התחדשות עירונית.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן

תנאי הפינוי בינוי כיום
בתוכניות המוכרות כיום, היזם חותם על הסכם מול הדיירים שיהרוס את מבנה הקיים ויבנה במקומו מבנה חדש. התגמול של היזם מגיע ע"י בנייה של כמות דירות נוספות, שאותן יוכל להוסיף למבנה ולמכור אותן כנכסים פרטיים שלו. כדי לשמר את הכדאיות מחשבים את כמות הדירות שניתן להוסיף עפ"י השכונה בה נמצא המבנה. בעיר בה המחירים גבוהים יכול היזם לשלש את כמות הדירות כששילש מהדירות יישארו אצל הדיירים המקוריים ושני השליש הנותרים, יהיו רכושו של היזם אותם ימכור בהמשך.


אזור פינוי בינוי בדרום הארץ

הבעיות שצצו עם התקדמות התוכניות
הבעיות החלו לצוץ כאשר היו פרויקטים בהם המחירים היו נמוכים מדי לטובת היזם ולכן היה עליו להגדיל את כמות הדירות הרבה מעבר לכמות "הנורמאלית" בשכונה ומצבים בהם גודל המבנה הישן אינו מספיק להתרחבות שאותה דורש היזם, נדרשת קרקע משלימה. במצבים אלה היזם שנבחר על הדיירים יכל לרכוש את הקרקע בהנחה של עד 80 אחוזים כדי שיוכל לשמור על רווחיות ולכן וועדת הרפורמה החליטה כמה שינויים שיאפשרו לזרז את התהליכים הללו.

לעמוד מבצעי נדל"ן באתר Banknadlan לחצו כאן

השינויים אותם סימנו בוועדת הרפורמות
מסמך הרפורמה מציע שעל היזמים לא יוטלו הגבלות ברכישת קרקע משלימה, כפי שנהוג היום (עד 4 דונם), על מנת שתמיד יוכלו להישאר עם רווח מינימאלי (כך התוכנית תמשוך עוד יזמים) והחישוב יעשה עפ"י כמות היחידות שהיזם דורש להוסיף על מנת לשמור על הרווחיות. בנוסף הוחלט כי אפשר יהיה להקצות ליזמים קרקע חומה - המיועדת למבני ציבור - ורמ"י תצטרך לספק לרשות המקומית קרקע חלופית במיקום אחר. כמו כן, במידת הצורך אפשר יהיה להצקות ליזמים את הקרקע המשלימה בשטח שאינו צמוד דופן לשטח בו יתבצע הפרויקט לפינוי בינוי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לעידכונים יומיים

בוועדה נימקו את השינויים בכך שמדיניות ברורה לעניין קרקע משלימה היא חיונית להאצת פרויקטים אלו. ההחלטות שהתקבלו אתמול יוצרות וודאות, ויתמכו בהגברת קצב ההתחדשות העירונית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות